Projekt EMMA
Projekt EMMA (Zwiększenie mobilności towarów i logistyki w Regionie Morza Bałtyckiego poprzez wzmocnienie transportu śródlądowego i morskiego oraz promocję nowych międzynarodowych usług żeglugowych) jest współfinansowany w ramach transnarodowego programu Interreg Region Morza Bałtyckiego.
Partnerzy projektu EMMA:
- Port w Hamburgu (Marketing) – Port of Hamburg Marketing
- Forum Morza Bałtyckiego (Baltic Sea Forum)
- Federacja Niemieckich Portów Śródlądowych (Federation of German Inland Ports)
- Izba Handlowo-Przemysłowa Wschodniej Brandenburgii (Chamber of Commerce and Industry Eastbrandenburg)
- Instytut Ekonomii i Logistyki Żeglugi (Institute of Shipping Economics and Logistics)
- Avatar Logistics (Szwecja)
- Królewski Instytut ICT (Victoria Swedish ICT)
- Ministerstwo Transportu Szwecji (Swedish Transport Administration)
- Forum Morskie (Maritime Forum)
- Szwedzka Administracja Morska (Swedish Maritime Administration)
- Fińskie Stowarzyszenie Dróg Wodnych (Finish Waterway Association)
- Rada Regionalna Północnej Karelii (Regional Council of North Karelia)
- LADEC Agencja Rozwoju Regionalnego Lahti (Lahti Region Development LADEC Ltd.)
- Centrum Badań Żeglugi w Kłajpedzie (NPPE Klaipeda Shipping Research Center)
- Park Naukowo-Technologiczny w Kłajpedzie (Klaipeda Science and Technology Park)
- Litewski Urząd ds. Śródlądowych Dróg Wodnych (Lithuanian Inland Waterways Authority)
- Krajowy Urząd ds. Portów Morskich w Kłajpedzie (Klaipeda State Seaport Authority)
- Województwo Kujawsko-Pomorskie
- Miasto Bydgoszcz
- Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie
- Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie
Zadaniem projektu EMMA jest zwiększenie świadomości o korzyściach jakie niesie za sobą transport morki i śródlądowy. Celem projektu jest udowodnić konkurencyjną pozycję transportu wodnego, ze względu na redukcję kosztów przewozu towarów, zastosowaniu nowoczesnych i przyjaznych środowisku rozwiązań w infrastrukturze oraz wykorzystaniu nowych jednostek pływających, dostosowanych do warunków żeglugowych dolnej Wisły.
Województwo Kujawsko-Pomorskie w ramach projektu, wspólnie z Miastem Bydgoszcz, opracują studium wykonalności portu (platformy) multimodalnego na Wiśle, zlokalizowanego pomiędzy Bydgoszczą a Solcem Kujawskim. Ponadto planowana jest organizacja pilotażowego transportu kontenerów Międzynarodową Drogą Wodną E40, z portów morskich w głąb kraju, które w przyszłości mogłyby być przeładowywane w naszym regionie. Projekt przyczyni się do określenia ram organizacyjnych i zasad funkcjonowania w Bydgoszczy, naukowo-badawczo-edukacyjnej instytucji (Centrum Rewitalizacji Dróg Wodnych). W dalszej kolejności działania projektu skupią się na promocji i edukacji nt. wykorzystania gospodarczego potencjału rzek.
Planowany czas realizacji projektu: marzec 2016 – luty 2019.
- Raport z pilotażowego promocyjno-badawczego rejsu kontenerowego z Gdańska do Warszawy (19-27 kwietnia 2017)
- Report on the promotional and research pilot container cruise from Gdańsk to Warsaw – 19-27 April 2017
- Studium lokalizacyjne Platforma multimodalna Bydgoszcz-Solec Kujawski (okładka)
- Streszczenie Studium lokalizacyjnego Platforma multimodalna Bydgoszcz-Solec Kujawski (okładka)
- Załączniki:
- załącznik nr 10 Hydrogram Fordon (2011-2016)
- załącznik nr 11 Hydrogram Toruń (1977-2016)
- załącznik nr 17 Inwentaryzacja urbanistyczna
- załącznik nr 18 Infrastruktura techniczna arkusz 1
- załącznik nr 18 Infrastruktura techniczna arkusz 2
- załącznik nr 18 Infrastruktura techniczna arkusz 3
- załącznik nr 19a Stan dróg Solec Kujawski