Spotkanie branżowe z elementami promocji i marketingu skierowane do Wytwórców Miodów i Produktów Pszczelich
14 listopada br. Województwo Kujawsko-Pomorskie we współpracy z Toruńską Agencją Rozwoju Regionalnego zorganizowało spotkanie dla wytwórców miodów i produktów pszczelich z naszego regionu.
Spotkanie rozpoczęło się od odczytania listu pana Piotra Całbeckiego – Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, w którym podkreślił znaczenie pszczół i sektora pszczelarskiego dla ludzkości.
Merytoryczna strona spotkania została podzielona na poszczególne części.
Pierwszą z nich poprowadził pan Marek Podlewski – ekspert ds. miodów i produktów pszczelich. Podczas swojej prelekcji przedstawił zagadnienia związane z:
- stanem branży miodów i produktów pszczelarskich w Polsce.
- preferencji konsumenckich na rynku miodów
- kierunkami rozwoju firm z branży miodów i produktów pszczelarskich, oraz ich strategii rozwojowych
- jakością i bezpieczeństwem żywności w przemyśle miodów i produktów pszczelarskich.
- wykorzystaniem miodu do sporządzania produktów spożywczych.
Gościem specjalnym tego spotkania był pan Conor Daly – twórca inicjatywy Active Irish Honey, jednej z dobrych praktyk zidentyfikowanych podczas realizacji projektu NICHE, wspierającego funkcjonowanie innowacji w sektorze żywnościowym. Pan Conor Daly, który na co dzień jest specjalistą ds. marketingu cyfrowego, hobbystycznie jest także pszczelarzem. Zainspirowany tym tematem rozpoczął współpracę z lokalna uczelnią, w celu stworzenia nowego i zrównoważonego modelu produkcji i sprzedaży certyfikowanego miodu aktywnego antybiotycznie. Model tworzenia lokalnych miodów wysokiej jakości został oparty o:
- zaufanie lokalnych producentów miodu
- przejrzystości modelu produkcji
- technologii wykorzystywanej przy produkcji miodu.
Kolejnym tematem omawianym na spotkaniu były kwestie marketingowe i promocyjne w sektorze miodowym. Ten panel poprowadził pan Artur Smolicki- ekspert ds. marketingu i prowadzący blok poświęcony marketingowi i reklamie. Pan Artur zaprezentował:
- Sales Excellence w branży miodów i produktów pszczelarskich, czyli jak sprzedawać więcej, drożej i do większej liczby klientów
- możliwości sprzedaży miodów i produktów pszczelarskich, w tym eksport do krajów UE oraz krajów poza UE. Dystrybucja w tym sprzedaż bezpośrednia
- marketing produktów miodów i produktów pszczelarskich w różnych krajach i kulturach
- innowacje marketingowe na rynku miodów i produktów pszczelarskich
Na koniec zaproszeni goście mieli okazję uczestniczyć w pokazie kulinarnym, gdzie potrawy zostały wzbogacane o smak miodu. Warsztaty poprowadził pan Michał Żulewski – szef kuchni i twórca menu w Bistro Klonowica w Toruniu oraz pasjonat regionalnej kuchni polskiej, wskrzeszający zapomniane przepisy kuchni historycznej, w tym z regionu Kujaw i Pomorza.
Kolejnego dnia (tj. 15 listopada br.) pan Conor Daly odwiedził dwóch producentów miodu z naszego regionu: Apicom w Kaliskach koło Lubienia Kujawskiego oraz pasiekę Sławomira Wnuka z Lniana, podczas których nawiązał kontakt do dalszej współpracy.