Online z dyrektorami
Kujawsko- Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku 15 i 22 kwietnia gościło zdalnie grupę dyrektorów szkół ponadpodstawowych i podstawowych. W tych dniach odbyły się wideokonferencje Zdalne nauczanie – nowe wyzwanie dla dyrektorów szkół.
Poruszone zostały zagadnienia:
- Dyrektor na początku drogi nowej sytuacji epidemicznej.
- Nowe zadania dla nauczycieli – organizacja pracy zdalnej.
- Kontakt szkoły z uczniami i rodzicami.
- Narzędzia do pracy zdalnej.
- Co się udało?
- Potrzeby ze strony placówki edukacji nauczycieli.
Okres zawieszenia działalności dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej w szkołach postawił przed dyrektorami nowe zadania. Dyrektorzy szkół dowiedli, że poszukują rozwiązań, są prawdziwymi liderami zmian, bardzo dobrymi organizatorami, łagodzącymi wszelkie niepokoje.
Podczas e-spotkania dyrektorzy mieli okazję wymienić się swoimi doświadczeniami, problemami, dobrymi praktykami, potrzebami szkoleń. Zwrócili szczególną uwagę na:
- Natychmiastowe dostosowanie się szkół podstawowych do zdalnego nauczania– szybkie opanowanie technologii informatycznych.
- Zbudowanie dobrych relacji nauczyciel – uczeń – rodzic.
- Dostosowanie różnorodnych narzędzi elektronicznych (np. komunikatorów) do potrzeb środowiska szkolnego.
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych i społecznych.
- Stały, dobry kontakt szkół z rodzicami.
- Organizacja pracy szkół efektem dobrze zdiagnozowanych potrzeb rodzin
i nauczycieli. - Wykorzystanie Kujawsko-Pomorskiej Platformy Edukacyjnej „Edupolis” do realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego i integracji zespołów nauczycielskich oraz ułatwienia kontaktów ze środowiskiem szkolnym.
- Korzystanie z zasobów e-Szkoły w celu pogłębiania wiedzy z różnych przedmiotów.
- Ścisła współpraca nauczycieli, wzajemna pomoc i koordynacja działań.
- Dyrektorzy szkół prawdziwymi liderami zmian, bardzo dobrymi organizatorami, łagodzącymi wszelkie niepokoje, poszukujący rozwiązań.
- Uruchomienie, oprócz zajęć edukacyjnych przedmiotowych, zajęć specjalistycznych i rozwijających uzdolnienia uczniów.
- Monitorowanie, szybkie decyzje dyrektorów skutkiem autonomii szkół.
- Dostosowanie się nauczycieli do obecnych wymogów, związanych ze zdalnym nauczaniem, opanowanie nowych umiejętności cyfrowych i społecznych.
- Pozyskiwanie sponsorów, darczyńców (komputery, laptopy, naprawa sprzętu elektronicznego, tablety).
- Potrzeba e-szkoleń dla nauczycieli.
KPCEN we Włocławku