Edukacja

Logotyp Biblioteki Pedagogicznej w Toruniu

Jak rozmawiać, żeby wspierać? O sztuce towarzyszenia rodzicom w trudnych momentach – wykład online Biblioteki Pedagogicznej w Toruniu

Biblioteka Pedagogiczna im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu serdecznie zaprasza do udziału w wykładzie online: Jak rozmawiać, żeby wspierać? O sztuce towarzyszenia rodzicom w trudnych momentach, który odbędzie się 3 grudnia 2025 r. (środa), godz. 17:00-18:00. Wykład wygłosi Magdalena Kwiatkowska – psycholog, psychoterapeuta systemowy w trakcie szkolenia, seksuolog i nauczyciel.

Wykład online poświęcony sztuce prowadzenia rozmów z rodzicami, które budują zaufanie, partnerstwo i wspólne zrozumienie potrzeb dziecka. Uczestnicy poznają praktyczne techniki oparte na uważności, ciekawości i współpracy, które ułatwiają zrozumienie motywacji rodziców, reagowanie w trudnych sytuacjach i tworzenie wspólnych strategii wsparcia ucznia. Wykład pokaże, że świadoma i partnerska komunikacja z rodzicami przekłada się na lepsze efekty w pracy wychowawczej oraz daje satysfakcję z pomagania dzieciom.

 

W pracy z uczennicami i uczniami łatwo znaleźć wspólny język i współpracować
z nauczycielami, ale pozyskanie rodziców do współpracy bywa wyzwaniem. Niezależnie od tego, czy jesteś psychologiem szkolnym, pedagogiem czy zaangażowanym wychowawcą, zbudowanie wspólnego języka z rodzicami jest kluczowe, ponieważ strategie radzenia sobie dzieci i młodzieży w szkole w dużej mierze zależą od ich środowiska rodzinnego. Tam, gdzie udaje się stworzyć wspólną opowieść z rodzicami o tym, co może być pomocne dla ucznia, praca przynosi realne efekty i daje dużą satysfakcję.

 

Podczas wykładu uczestnicy poznają psychologiczne motywacje rodziców i ich wpływ na współpracę ze szkołą, poznawcze i emocjonalne założenia rodziców oraz ich konsekwencje dla rozmowy, dowiedzą się, dlaczego podczas spotkania szkoła-rodzic każda ze stron mówi tak naprawdę o innym dziecku i co to oznacza dla komunikacji, zrozumieją, po co w ogóle warto zabiegać o rodziców, poznają skuteczne alternatywy dla nieefektywnej pedagogizacji i nauczą się konkretnych metod pracy z rodzicami unikającymi, atakującymi i nadmiernie troskliwymi.

Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona, obowiązuje wcześniejsza rejestracja.

 

Formularz rejestracyjny

Strona internetowa wydarzenia

 

mgr Magdalena Kwiatkowska – psycholog, psychoterapeuta systemowy w trakcie szkolenia, seksuolog, nauczyciel. Na co dzień łączy praktykę w gabinecie psychologiczno-terapeutycznym z doświadczeniem w placówce edukacyjnej.
W praktyce zawodowej łączy podejście systemowe z terapią skoncentrowaną na rozwiązaniach.