Edukacja

Logotyp Biblioteki Pedagogicznej w Toruniu

Rozwijanie podstawowych umiejętności społecznych w małych grupach rówieśniczych dzieci w spektrum autyzmu – wykład online Biblioteki Pedagogicznej w Toruniu

Biblioteka Pedagogiczna im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu serdecznie zaprasza do udziału w wykładzie online: Rozwijanie podstawowych umiejętności społecznych w małych grupach rówieśniczych dzieci w spektrum autyzmu, który odbędzie się 6 listopada 2025 r. (czwartek), godz. 17:00-18:00. Wykład wygłoszą Iga Czyżykowska-Wróbel oraz Sandra Spierewka z Centrum Terapii i Edukacji „Mały Książę” w Toruniu.

 

Wykład poświęcony jest praktycznym sposobom planowania i prowadzenia zajęć nad umiejętnościami społecznymi u dzieci ze spektrum autyzmu w małych grupach rówieśniczych. Omówione zostaną: organizacja warunków sprzyjających uczeniu (np. systemy motywacyjne, podpowiedzi wizualne), a także rola osoby prowadzącej w modelowaniu i wspieraniu interakcji. Uczestnicy poznają przykłady krótkich scenariuszy zajęć służących ćwiczeniu m.in. naprzemienności w działaniu, dzielenia się, inicjowania i podtrzymywania kontaktu oraz różnicowania poleceń.

 

Przedstawione zostaną również sposoby przenoszenia nabytych umiejętności do codziennych sytuacji przedszkolnych. Wykład kierowany jest do nauczycieli i specjalistów poszukujących uporządkowanych, możliwych do bezpośredniego zastosowania rozwiązań w pracy z dziećmi w spektrum poprzez zastosowanie metod Stosowanej Analizy Zachowania.

 

Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona, obowiązuje wcześniejsza rejestracja.

 

Formularz rejestracyjny

Strona internetowa wydarzenia

 

Iga Czyżykowska-Wróbel – psycholożka, nauczycielka-terapeutka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia (Crescentia), trenerka umiejętności społecznych. Absolwentka psychologii o specjalności neuropsychologia na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pracuje jako terapeutka w nurcie Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ) wspierając dzieci o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych. Odpowiada również za nadzór zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, współpracując ze specjalistami i rodzinami w zakresie diagnozy oraz planowania działań terapeutycznych. Na co dzień związana z Centrum Terapii i Edukacji „Mały Książę” w Toruniu – placówką rekomendowaną przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka (IWRD) w Gdańsku. Prowadzi psychoterapię indywidualną dorosłych, młodzieży oraz dzieci, opierając się na podejściu poznawczo-behawioralnym w Centrum Psychoterapii i Poradnictwa „Phanari”.

 

Sandra Spierewka – psycholożka, nauczycielka-terapeutka, trenerka umiejętności społecznych. Absolwentka psychologii, o specjalności neurobiopsychologia na Uniwersytecie Gdańskim. Pracuje jako terapeutka w nurcie Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ), wspierając dzieci o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych. Odpowiada również za nadzór zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, współpracując ze specjalistami i rodzinami w zakresie diagnozy oraz planowania działań terapeutycznych. Na co dzień związana z Centrum Terapii i Edukacji „Mały Książę” w Toruniu – placówką rekomendowaną przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka (IWRD) w Gdańsku.