
Wizyta studyjna w Irlandii – elementy edukacji STEAM
Nauczyciele konsultanci z Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy oraz nauczyciele z naszego regionu brali udział w wizycie studyjnej „System edukacji w Irlandii na przykładzie Dublina – elementy edukacji STEAM”. Jej cele to:
- Poznanie założeń edukacji STEAM w systemie edukacji irlandzkiej
- Wymiana doświadczeń nauczycieli irlandzkich i polskich
- Poznanie sposobu funkcjonowania placówek oraz systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli
- Przeanalizowanie możliwości i wypracowanie sposobów wykorzystania skutecznych rozwiązań dydaktyczno–wychowawczych w polskiej praktyce szkolnej – upowszechnianie dobrych praktyk
- Obserwacja dobrych praktyk w zakresie nauczania przedmiotów ścisłych i kreatywnych, a także poznanie sposobów integrowania nauki i sztuki w procesie edukacyjnym.
Uczestnicy mieli możliwość obserwacji zajęć, rozmów z nauczycielami oraz udziału w warsztatach projektowych dla uczniów.
Wizyta studyjna w Irlandii pokazała, że edukacja STEAM stanowi skuteczną odpowiedź na wyzwania współczesności. Łącząc naukę z kreatywnością, uczy młodzież nie tylko wiedzy, ale także współpracy, komunikacji i rozwiązywania problemów. Zdobyte doświadczenia stanowią inspirację do wdrażania podobnych rozwiązań w polskim systemie edukacyjnym.
Opracowała M. Chylebrant-Karolak
- Uczestnicy poznawali sposób funkcjonowania placówek oświatowych w Irlandii
- Uczestnicy wizyty studyjnej w Irlandii