Escape roomy. Raport z diagnozy 2021
Z satysfakcją przedstawiamy raport Escape roomy w edukacji. Województwo kujawsko-pomorskie. Diagnoza 2021 opracowany przez zespół badawczy Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy.
Badanie, na podstawie którego prezentujemy wyniki, zostało przeprowadzone od stycznia do czerwca 2021 roku na grupie 690 respondentów, aktywnych zawodowo nauczycieli szkół województwa kujawsko-pomorskiego. Zastosowano w nim metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. Badanie polegało na zebraniu danych liczbowych na temat escape roomów i zostało zrealizowane za pośrednictwem Internetu.
Głównym celem badania była diagnoza nauczycieli na temat wiedzy i przydatności edukacyjnej escape roomów tworzonych w przestrzeni rzeczywistej i wirtualnej.
Osiągnięcie celu głównego możliwe było poprzez sprecyzowanie celów szczegółowych:
- Diagnozy częstotliwości korzystania przez nauczycieli z escape roomów.
- Diagnozy emocji towarzyszących respondentom podczas pobytu w escape roomach.
- Diagnozy potrzeb wykorzystania escape roomów w szkołach.
- Diagnozy oczekiwań nauczycieli w zakresie wsparcia w projektowaniu escape roomów.
- Diagnozy przydatności dydaktycznych escape roomów.
Są to wyniki badań, jakich nigdy wcześniej nie przeprowadzono w Polsce. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby były one cennym materiałem źródłowym, skłaniały do refleksji oraz stały się przyczynkiem do przyszłych pogłębionych analiz edukacyjnych.
Link do publikacji: http://cen.bydgoszcz.pl/download/121/46052/Ankieta-EscapeRoom.pdf
Oprac. Robert Preus