
Wnioski i rekomendacje z testów diagnostycznych z matematyki w klasach IV-VI
W maju i czerwcu br. odbyły się po raz kolejny testy diagnostyczne z matematyki dla uczniów szkół podstawowych przygotowane przez Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy. W badaniu uczestniczyli uczniowie z klas czwartych, piątych i szóstych naszego województwa.
Diagnoza sprawności rachunkowej w klasie IV – testy przeprowadzono w 69 szkołach, w ewaluacji wykorzystano dane z 48 szkół, obejmujące 77 klas i 1265 uczniów. Test okazał się łatwy dla większości czwartoklasistów, jego średni wynik był równy 71%.
W krainie tajemniczych kształtów, diagnoza w klasie V – testy przeprowadzono w 54 szkołach, w ewaluacji uwzględniono wyniki 26 szkół, 43 klas i 690 uczniów. Test był trudny dla większości uczniów, a jego poziom wykonania wyniósł 32%.
Podróż do świata ułamków, diagnoza w klasie VI – testy przeprowadzono w 69 szkołach, do ewaluacji włączono 41 szkół, 70 klas i 1244 uczniów. Test podobnie jak w ubiegłym roku okazał się trudny dla szóstoklasistów i został wykonany w ponad 52%.
Wnioski i rekomendacje do pracy w przyszłym roku szkolnym znajdują się w szczegółowych opracowaniach – załączniki: Szczegóły klasa IV, Szczegóły klasa V, Szczegóły klasa VI.
Oprac. J. Prud