Edukacja

Logotyp KPCEN w Bydgoszczy

Wnioski i rekomendacje z Miniegzaminu siódmoklasisty z matematyki

29-30 maja br. w 77 szkołach naszego województwa odbył się Miniegzamin siódmoklasisty z matematyki, zorganizowany przez Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy Test diagnostyczny, zgodny z obowiązującą podstawą programową i dostosowany do poziomu uczniów klas siódmych, został bardzo dobrze przyjęty przez nauczycieli matematyki szkół podstawowych. W ewaluacji uwzględniono wyniki 1438 siódmoklasistów z 82 klas, co daje wiarygodny obraz kompetencji uczniów w zakresie matematyki. Chociaż test okazał się trudny dla większości uczniów, a średni wynik w badanej grupie wyniósł około 40,43%, to jest on i tak o około dwa punkty procentowe wyższy niż rezultat Próbnego egzaminu ósmoklasisty z matematyki KPCEN 2025. Może to stanowić podstawę do umiarkowanego optymizmu w kontekście przyszłorocznego egzaminu właściwego. Wnioski i rekomendacje do pracy z przyszłorocznymi ósmoklasistami znajdują się w szczegółowym opracowaniu (załącznik).

 

Oprac. J. Prud