Zadania realizowane w projekcie
Zadaniem realizowanym w projekcie będzie przeprowadzenie:
– zajęć dodatkowych z języka angielskiego polegających na rozwijaniu umiejętności porozumiewania się w języku obcym, umiejętności rozumienia i wyrażania myśli, uczuć i opisywania zdarzeń ustnie i pisemnie w różnych sytuacjach, znajomości słownictwa, gramatyki, a także intonacji języka;
– kreatywnych warsztatów w języku angielskim polegających na wsparciu uczniów w przełamaniu barier w procesie nauki i komunikacji w języku angielskim poprzez zastosowanie metody immersji (zanurzenia w języku);
– przeprowadzeniu zajęć dodatkowych z matematyki polegających na poszerzeniu i utrwaleniu wiedzy matematycznej uczniów częściowo o wiadomości nadprogramowe, rozbudzenie i kształtowanie zainteresowań matematycznych, kształtowanie umiejętności stosowania matematyki w różnych dziedzinach nauki, kształtowanie postaw twórczych, rozwijanie pomysłowości w myśleniu i działaniu;
– zajęć polegających na rozbudzaniu u uczniów talentu matematycznego, pobudzeniu wyobraźni i intuicji matematycznej, nauce samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów. Ich efektem będzie rozwinięcie pasji do rozwiązywania złożonych problemów, rozwoju logicznego i matematycznego myślenia, pozytywne postrzeganie matematyki.
Grupa docelowa
Projekt skierowany jest do 2400 uczniów klas 7-8 szkół podstawowych Województwa Kujawsko-Pomorskiego, 50 szkół podstawowych Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz 125 przedstawicieli kadry tychże szkół.
Cel projektu
Celem projektu jest wsparcie uczniów klas 7-8 szkół podstawowych w procesie kształcenia tak, aby mieli oni szansę podnoszenia poziomu wiedzy, zdobywania i rozwijania kompetencji kluczowych, społecznych i społeczno-emocjonalnych przekładających się na proces uczenia i możliwości kontynuacji nauki w wybranych szkołach, a także na funkcjonowanie w życiu codziennym.
Efekty, rezultaty projektu
– podniesienie kompetencji językowych, kształtowanie i rozwijanie postaw oraz umiejętności u uczniów, które są niezbędne na rynku pracy;
– rozwinięcie pasji do rozwiązywania złożonych problemów, rozwoju logicznego i matematycznego myślenia, pozytywne postrzeganie matematyki;
– skrócenie czasu nauki, łagodzenie stresu szkolnego oraz związanego z wyborem ścieżki kształcenia, budowanie odporności psychicznej i plastyczności umysłu, podniesienie sprawności czytania i zrozumienia czytanych treści;
– wykształcenie postawy rozwojowej, która zwiększa poczucie własnej wartości, wyzwala skłonność do podejmowania wyzwań i wiarę w siebie. Uczeń w dużo większym stopniu zrozumie także własne emocje i myśli. Nabycie ww. kompetencji pomoże uczniom także w radzeniu sobie z wyzwaniami związanymi z okresem przygotowań do egzaminów i z ich zdawaniem.
Wskaźniki produktu i rezultatu
Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem: 2400
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 125
Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 50
Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 1920
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: 113
Wartość projektu
5.879.079,53 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich
Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus wynosi 5.291.171,57 zł.