Zakończenie pracy sieci współpracy KPCEN Toruń „Nauczyciel mistrzem dla ucznia. Tutoring i mentoring w szkole”
Co za nami i co przed nami? Jakie są zadania mistrza/mentora/tutora w sytuacji, która zaskoczyła wszystkich: dyrektorów, nauczycieli, uczniów i rodziców? Jakie cechy osobowości nauczyciela i jakie jego działania pozwolą utrzymać relacje z uczniami, z którymi nie może się spotkać w rzeczywistości szkolnej? Pytania stawiane wczoraj na ostatnim spotkaniu online sieci KPCEN w Toruniu „Nauczyciel mistrzem dla ucznia – tutoring i mentoring w szkole” pokazały, jak ważna jest rola nauczyciela-przewodnika.
Organizatorki sieci – Danuta Potręć (Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu) i Elżbieta Wiśniewska (Biblioteka Pedagogiczna im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu) dokonały z grupą podsumowania wspólnej pracy. Uczestniczki po przypomnieniu sobie poruszanych tematów dzieliły się doświadczeniami z pracy zdalnej z uczniami oraz zastanawiały się nad rolą nauczyciela w pracy online z podopiecznymi.
Miło było zobaczyć się na ekranie komputera i wymienić refleksjami na platformie LiveWebinar. Uczestniczki wyraziły chęć udziału w sieci od września i wysoko oceniły spotkania w roku szkolnym 2019/2020.
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu