Edukacja

Logotyp KPCEN w Bydgoszczy

Podsumowanie Konkursu dla nauczycieli na zaprojektowanie gry dydaktycznej GRAby, dęby, jodły, świerki… . Drzewa w województwie kujawsko-pomorskim

Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy zaproponowało nauczycielom przedszkoli i wszystkich typów szkół do udziału w konkursie  na  zaprojektowanie  gry  dydaktycznej,  GRAby, dęby, jodły, świerki… . Drzewa w województwie kujawsko-pomorskim, której  motywem  przewodnim  są  drzewa.

 

Celem konkursu jest promowanie dziedzictwa przyrodniczo-kulturowego województwa kujawsko-pomorskiego, inspirowanie twórczością Leona Wyczółkowskiego do kreatywnego działania nauczyciela na rzecz dzieci i młodzieży, a także promowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań dydaktycznych i metodycznych w pracy z dziećmi i uczniami oraz upowszechnianie dobrych praktyk edukacyjnych.

 

Organizatorem konkursu jest Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy. Jest to jedno z przedsięwzięć organizowanych przez Zespół Szkół Plastycznych w Bydgoszczy w ramach IV edycji projektu Leon Wyczółkowski inspiruje.

 

Jury konkursu wyłoniło laureatów:

  1. miejsce zdobyła pani Małgorzata Kowalska-Tuszyńska, nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Lipnie.

 

Wyróżnienie uzyskała pani  Agnieszka Budziak, nauczyciel Szkoły Podstawowej im. Anny i Alfreda Krzyckich w Słębowie.

 

Pani Małgorzata Kowalska-Tuszyńska w ramach konkursu opracowała gry interaktywne, wykorzystując do tego aplikacje: LEARNING APPS, KAHOOT! i QUIZZIZ.  Gry zostały stworzone za pomocą ogólnodostępnych, nieodpłatnych aplikacji. Każdy może stać się ich odbiorcą – wystarczy, że skorzysta ze swojego telefonu komórkowego, gdziekolwiek jest:  w szkole, na zajęciach (używając tablicy interaktywnej), w domu, w aucie, w pociągu…. Gra opracowana jest dla uczniów klasy IV-VIII szkoły podstawowej, ale można ją także zaproponować uczniom klas III.

 

Natomiast  pani  Agnieszka Budziak opracowała  grę planszową Z PNIA NA PIEŃ przeznaczoną dla  uczniów powyżej 8 roku życia, a także młodszych dzieci (jeśli zostanie wykorzystana tylko plansza). Ta gra to sprawdzian wiedzy ekologicznej, jak i radość z zabawy ruchowej.

 

Gratulujemy!

 

Oprac. I. Zduńczuk