Podsumowanie Konkursu dla nauczycieli na zaprojektowanie gry dydaktycznej GRAby, dęby, jodły, świerki… . Drzewa w województwie kujawsko-pomorskim
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy zaproponowało nauczycielom przedszkoli i wszystkich typów szkół do udziału w konkursie na zaprojektowanie gry dydaktycznej, GRAby, dęby, jodły, świerki… . Drzewa w województwie kujawsko-pomorskim, której motywem przewodnim są drzewa.
Celem konkursu jest promowanie dziedzictwa przyrodniczo-kulturowego województwa kujawsko-pomorskiego, inspirowanie twórczością Leona Wyczółkowskiego do kreatywnego działania nauczyciela na rzecz dzieci i młodzieży, a także promowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań dydaktycznych i metodycznych w pracy z dziećmi i uczniami oraz upowszechnianie dobrych praktyk edukacyjnych.
Organizatorem konkursu jest Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy. Jest to jedno z przedsięwzięć organizowanych przez Zespół Szkół Plastycznych w Bydgoszczy w ramach IV edycji projektu Leon Wyczółkowski inspiruje.
Jury konkursu wyłoniło laureatów:
- miejsce zdobyła pani Małgorzata Kowalska-Tuszyńska, nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Lipnie.
Wyróżnienie uzyskała pani Agnieszka Budziak, nauczyciel Szkoły Podstawowej im. Anny i Alfreda Krzyckich w Słębowie.
Pani Małgorzata Kowalska-Tuszyńska w ramach konkursu opracowała gry interaktywne, wykorzystując do tego aplikacje: LEARNING APPS, KAHOOT! i QUIZZIZ. Gry zostały stworzone za pomocą ogólnodostępnych, nieodpłatnych aplikacji. Każdy może stać się ich odbiorcą – wystarczy, że skorzysta ze swojego telefonu komórkowego, gdziekolwiek jest: w szkole, na zajęciach (używając tablicy interaktywnej), w domu, w aucie, w pociągu…. Gra opracowana jest dla uczniów klasy IV-VIII szkoły podstawowej, ale można ją także zaproponować uczniom klas III.
Natomiast pani Agnieszka Budziak opracowała grę planszową Z PNIA NA PIEŃ przeznaczoną dla uczniów powyżej 8 roku życia, a także młodszych dzieci (jeśli zostanie wykorzystana tylko plansza). Ta gra to sprawdzian wiedzy ekologicznej, jak i radość z zabawy ruchowej.
Gratulujemy!
Oprac. I. Zduńczuk