
Wokół hymnu – polonistycznie, historycznie i matematycznie
Scenariusz stacjonarnego escape roomu „Wokół hymnu – polonistycznie, historycznie i matematycznie” to propozycja realizacji priorytetu Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty: „Wspomaganie szkół w zakresie podnoszenia wyników egzaminów zewnętrznych z matematyki i języka polskiego” oraz realizacji kierunku polityki oświatowej państwa „Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę” dla nauczycieli szkół podstawowych. Kamila Bagniewska – doradczyni metodyczna KPCEN w Bydgoszczy d.s. matematyki oraz Wioletta Wnuk, nauczycielka języka polskiego, i Justyna Różycka, nauczycielka historii w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II Lnianie opracowały scenariusz zawierający interdyscyplinarne zadania, które łączą treści i umiejętności z trzech przedmiotów. Pozwalają one na całościowe spojrzenie na „Mazurka Dąbrowskiego” i rozwiją kreatywne myślenie. W scenariuszu można znaleźć łamigłówki, krzyżówkę, szyfry, trimino, kody QR., które wspierają aktywne uczenia się w grze opartej na konkretnych celach nauczania. Ponadto praca metodą escape roomu uczy współpracy w grupie, komunikowania się, kodowania, odszyfrowywania wiadomości, logicznego myślenia, zarządzania czasem. Jest jedną z atrakcyjniejszych form przeprowadzania zajęć.
Scenariusz stacjonarnego escape roomu „Wokół hymnu – polonistycznie, historycznie i matematycznie” w załączniku.
Oprac. Kamila Bagniewska