Priorytety MEiN i KO na szkoleniach rad pedagogicznych z KPCEN Toruń
Dyrektorze, już jesienią zrealizuj priorytety Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty zamawiając nasze szkolenia rad pedagogicznych. Możemy również opracować szkolenia na zamówienie wspierające rozwój szkoły w każdym zakresie.
Priorytety Ministerstwa Edukacji i Nauki w roku szkolnym 2022/2023
Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
- Jak aktywnie uczyć logicznego myślenia i działania – wskazówki metodyczne do pracy z uczniami (stacjonarnie, zdalnie)
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację i realizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
- W trosce o kondycję psychiczną nauczyciela – jak pokonać stres i wypalenie zawodowe (stacjonarnie i zdalnie)
- Jak budować poczucie własnej wartości dziecka, czyli droga do szczęścia i sukcesu
- Jak mieć w rodzicu sprzymierzeńca – kultura współpracy
- Nauczyciel–rodzic–uczeń. Jak można wzajemnie się wspierać w procesie edukacji i wychowania
- Jak tworzyć przedszkole promujące zdrowie (stacjonarnie, zdalnie)
- Dobry klimat wsparciem zdrowia społeczności przedszkola (stacjonarnie, zdalnie)
- Dobry klimat wsparciem zdrowia społeczności szkolnej (stacjonarnie, zdalnie)
- Jak tworzyć szkołę promującą zdrowie (stacjonarnie, zdalnie)
Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej.
- Praca z uczniem obcojęzycznym
- Językowy zawrót głowy, czyli uczeń z doświadczeniem migracji w przestrzeni szkolnej
- Uczeń ukraiński w zespole klasowym
Wspomaganie kształcenia w szkołach ponadpodstawowych w związku z nową formułą egzaminu maturalnego od roku 2023.
- Czytanie ze zrozumieniem podstawą efektywności nauczania wszystkich przedmiotów
Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030.
- Od rozmowy o wartościach do postaw cenionych przez pracodawcę
- Efektywność w kształceniu zawodowym poprzez kompetencje kluczowe
Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
- Jak to jest zbudowane? O konstrukcjonizmie i ośmiu zasadach skutecznego uczenia się (stacjonarnie)
- Nauczanie przez eksperymentowanie – budowanie wiedzy (stacjonarnie)
- Wykorzystanie narzędzi cyfrowych na przykładzie strategii nauczania wyprzedzającego
- Canva dla edukacji
- Bezpieczeństwo cyfrowe w szkole. Procedury reagowania w przypadku cyberprzemocy
- Fonoholizm – nadużywanie smartfonów przez dzieci i młodzież
- Portale i zasoby edukacyjne online przydatne w pracy nauczyciela
- Kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych. Przykłady ryzykownych zachowań dzieci i młodzieży
- Angielski mimochodem, czyli elementy języka obcego na innych przedmiotach
Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
- Egzamin ósmoklasisty zadaniem szkoły. Wskazówki do pracy z uczniami (stacjonarnie, zdalnie)
- Ocenianie kształtujące wsparciem rozwoju ucznia (stacjonarnie, zdalnie)
- Trzy żywioły: powietrze, ogień, woda – eksperymentujemy z dziećmi. Inspiracje dla nauczyciela (stacjonarnie)
Priorytety Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2022/2023
Wzmocnienie kompetencji nauczycieli w zakresie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dzieci i młodzieży.
- Nie ma edukacji bez relacji, czyli jak dbać o więzi w szkole
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole (stacjonarnie, zdalnie)
- Jak pomóc dzieciom i młodzieży w kryzysie i sytuacji traumatycznej (stacjonarnie, zdalnie)
Kształtowanie tożsamości indywidualnej i społecznej dzieci i młodzieży poprzez wprowadzanie edukacji regionalnej podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.
- Udział w Kujawsko-Pomorskim Festiwalu Projektów Edukacyjnych. Szczegółowe informacje pod koniec roku 2022 https://www.kpcen-torun.edu.pl/
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu