Edukacja

Logo KPCEN Włocławek

Online z dyrektorami

Kujawsko- Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku 15 i 22 kwietnia gościło zdalnie grupę dyrektorów szkół ponadpodstawowych i podstawowych. W tych dniach odbyły się wideokonferencje Zdalne nauczanie – nowe wyzwanie dla dyrektorów szkół.

 

Poruszone zostały zagadnienia:

 

  1. Dyrektor na początku drogi nowej sytuacji epidemicznej.
  2. Nowe zadania dla nauczycieli – organizacja pracy zdalnej.
  3. Kontakt szkoły z uczniami i rodzicami.
  4. Narzędzia do pracy zdalnej.
  5. Co się udało?
  6. Potrzeby ze strony placówki edukacji nauczycieli.

 

Okres zawieszenia działalności dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej w szkołach postawił przed dyrektorami nowe zadania. Dyrektorzy szkół dowiedli, że poszukują rozwiązań, są prawdziwymi liderami zmian, bardzo dobrymi organizatorami, łagodzącymi wszelkie niepokoje.

 

Podczas e-spotkania dyrektorzy mieli okazję wymienić się swoimi doświadczeniami, problemami, dobrymi praktykami, potrzebami szkoleń. Zwrócili szczególną uwagę na:

 

  • Natychmiastowe dostosowanie się szkół podstawowych do zdalnego nauczania– szybkie opanowanie technologii informatycznych.
  • Zbudowanie dobrych relacji nauczyciel – uczeń – rodzic.
  • Dostosowanie różnorodnych narzędzi elektronicznych (np. komunikatorów) do potrzeb środowiska szkolnego.
  • Rozwijanie kompetencji cyfrowych i społecznych.
  • Stały, dobry kontakt szkół z rodzicami.
  • Organizacja pracy szkół efektem dobrze zdiagnozowanych potrzeb rodzin
    i nauczycieli.
  • Wykorzystanie Kujawsko-Pomorskiej Platformy Edukacyjnej „Edupolis” do realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego i integracji zespołów nauczycielskich oraz ułatwienia kontaktów ze środowiskiem szkolnym.
  • Korzystanie z zasobów e-Szkoły w celu pogłębiania wiedzy z różnych przedmiotów.
  • Ścisła współpraca nauczycieli, wzajemna pomoc i koordynacja działań.
  • Dyrektorzy szkół prawdziwymi liderami zmian, bardzo dobrymi organizatorami, łagodzącymi wszelkie niepokoje, poszukujący rozwiązań.
  • Uruchomienie, oprócz zajęć edukacyjnych przedmiotowych, zajęć specjalistycznych i rozwijających uzdolnienia uczniów.
  • Monitorowanie, szybkie decyzje dyrektorów skutkiem autonomii szkół.
  • Dostosowanie się nauczycieli do obecnych wymogów, związanych ze zdalnym nauczaniem, opanowanie nowych umiejętności cyfrowych i społecznych.
  • Pozyskiwanie sponsorów, darczyńców (komputery, laptopy, naprawa sprzętu elektronicznego, tablety).
  • Potrzeba e-szkoleń dla nauczycieli.

 

KPCEN we Włocławku