Edukacja

Logotyp - Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu

Dobrostan na pierwszym miejscu. Tak KPCEN Toruń wspiera nauczycieli w czasie pandemii

Rozumiemy, że zdalne nauczanie i powrót do edukacji stacjonarnej w warunkach pandemii powodują stres, wyczerpanie, wiążą się z obawami. Dlatego pod koniec kwietnia zorganizowaliśmy dwa szkolenia, oferując nauczycielom i ich uczniom wsparcie.

 

Wiesława Kuban 27 kwietnia poprowadziła zajęcia Pomoc psychologiczno-pedagogiczna po roku pandemii dla nauczycieli, pedagogów i psychologów. Podczas spotkania poruszone zostały różne tematy, m.in. skutki pogarszającej się w czasie epidemii kondycji psychicznej uczniów (wzrost zachowań ryzykownych, w tym związanych z nieprzestrzeganiem zasad bezpieczeństwa epidemicznego) i szczególne znaczenie godzin wychowawczych w okresie pandemii (jak je wykorzystać). Uczestnicy mogli zastanowić się, jak rozpoznać sytuację w klasie po powrocie uczniów do szkół i jakie działania podjąć, by zapewnić im poczucie bezpieczeństwa.

 

Tuż przed majówką, 30 kwietnia, koordynatorzy i członkowie zespołów ds. promocji zdrowia realizujących program Szkoła i Przedszkole Promujące Zdrowie, nauczyciele należący do Sieci Szkół i Przedszkoli Szkół Promujących Zdrowie oraz konsultanci KPCEN mieli okazję wysłuchać wystąpienia konferencyjnego Magdaleny Dziedziak-Wawro Jak zadbać o swój dobrostan? Webinarium przyniosło wiele wartościowych refleksji. Prowadząca szkolenie zwróciła uwagę, by dać sobie pozwolenie na popełnianie błędów, a potem wyciągać z nich naukę na przyszłość, zatroszczyć się o swój komfort emocjonalny poprzez dystansowanie się wobec spraw i ludzi negatywne wpływających na nasze samopoczucie, a otaczanie się tymi, którzy nas wspierają i motywują. Nasz dobrostan psychiczny jest w naszych rękach, troskę o swoją kondycję psychiczną potraktujmy jak zadanie priorytetowe – nie odkładajmy go na później.

 

Jeśli czujesz, że w czasie pandemii potrzebujesz wzmocnienia, to zapraszamy do zapoznania się z naszą specjalną majową ofertą: Tutoring jako indywidualne wsparcie ucznia w rozwoju – idea tutoringu, Jak nauczyciel ma zadbać o siebie w czasie i po pandemii , II edycją Pomocy psychologiczno-pedagogicznej po roku pandemii. Zachęcamy także do udziału w Seminarium dla pedagogów szkolnych – pomoc psychologiczno-pedagogiczna po roku pandemii.

 

Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu