Edukacja

Plac Zamkowy i widok na PGE Narodowy, fot. Katarzyna Niedzwiec

Wycieczka do Warszawy uczniów Kliniki Psychiatrii za nami!

Tradycyjnie już pod koniec roku szkolnego udaliśmy się na długo wyczekiwaną dwudniową wycieczkę do naszej stolicy. Jak zwykle nasz wyjazd poprzedziliśmy realizacją projektu edukacyjnego, dzięki któremu do Warszawy pojechaliśmy z wiedzą na temat jej historii, zabytków i przyrody.

A w Warszawie…
Niezwykle atrakcyjny dla uczniów okazał się rejs statkiem po Wiśle.
Starówkę i Łazienki Królewskie przemierzyliśmy ze wspaniałą panią przewodnik Alicją.
Swoją energią i emocjonalną narracją o tragicznej historii Warszawy w czasie II wojny światowej ujął nas pan przewodnik w Muzeum Powstania Warszawskiego.
Nasze zwiedzanie zakończyliśmy wizytą w Zamku Królewskim, gdzie uczestniczyliśmy w zajęciach muzeoterapii. Przeniosły one nas w magiczny sposób w czasy ostatniego króla Polski Stanisława Augusta Poniatowskiego.

Szybko minął nam ten wycieczkowy czas. Do domów wróciliśmy pełni pozytywnych emocji, bogatsi w wiedzę o naszej stolicy, jej zabytkach i pięknych miejscach.

Wyrażamy naszą wdzięczność Departamentowi Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, który tradycyjnie okazał nam pomoc finansową w realizacji tego wydarzenia.
Za wsparcie finansowe udzielone nam podczas organizacji wycieczki dziękujemy również Stowarzyszeniu Centrum Animacji i Rozwoju Osobistego Żółty Beret.