Wojewódzki konkurs Trzeci wymiar edukacji rozstrzygnięty!
Miło nam poinformować, że II Wojewódzki konkurs Trzeci wymiar edukacji organizowany przez Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy pod patronatem Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty oraz Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego został rozstrzygnięty. Nauczycielom i uczniom biorącym w nim udział serdecznie dziękujemy oraz gratulujemy wiedzy, umiejętności i pomysłowości.
Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
I miejsce:
nauczyciel Łukasz Bazelak i uczeń Miłosz Chruszczewski ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Maksymilianowie za zaprojektowanie i wydrukowanie świecznika adwentowego.
II miejsce:
nauczyciel Błażej Kaczan i uczniowie Tomasz Śliwiński, Dominik Rosiak, Szymon Gliwiński ze Szkoły Podstawowej nr 4 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Solcu Kujawskim za zaprojektowanie i wydrukowanie zegara ściennego z logotypem szkoły.
III miejsce:
Nauczyciel: Łukasz Borzych i uczeń: Marceli Joachimiak ze Szkoły Podstawowej im. Agaty Mróz w Niemczu za zaprojektowanie i wydrukowanie deszczowej chmurki.
Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe. O ich wręczeniu powiadomimy zainteresowanych telefonicznie.
Konkursowi przyświecały następujące cele:
- realizacja podstawowego kierunku polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024: Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”
- promowanie technologii przyszłości
- wymiana doświadczeń między nauczycielami i uczniami szkół
- generowanie zainteresowania projektowaniem i drukowaniem 3D
- kształtowanie umiejętności modelowania obiektów 3D
- wyzwalanie aktywności twórczej nauczycieli i uczniów.
Prace konkursowe oceniało jury w składzie:
- Andrzej Szczepańczyk, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
- Krystyna Karpińska, szefowa ds. promocji KPCEN w Bydgoszczy
- Roma Gorczyca, nauczyciel konsultant ds. informatyki
- Robert Preus, dyrektor placówki.
Na konkurs wpłynęło kilkadziesiąt niezwykle interesujących prac, a jury było pod wrażeniem zaprojektowanych i wydrukowanych modeli. Oceniano:
- poprawność wykonania projektu 3D
- precyzję wydrukowanego obiektu
- zastosowanie obiektu w otaczającej rzeczywistości
- pomysłowość zastosowanych rozwiązań
- dokumentację techniczną modelu.
Oprac. Robert Preus