Edukacja

Logotyp KPCEN w Bydgoszczy

O rozwiązywaniu zadań tekstowych przez siódmoklasistów. Rekomendacje dla nauczycieli matematyki

Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy zaprosiło po raz czwarty nauczycieli matematyki szkół podstawowych wraz z uczniami klas siódmych do udziału w Diagnozie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych. Badanie przeprowadzono w dniach 12 i 15 września 2025 r. w 120 szkołach naszego województwa. W ewaluacji uwzględniono wyniki 2799 uczniów. Tegoroczny test okazał się umiarkowanie trudny dla siódmoklasistów, a średni wynik 52,4%  był wyższy od ubiegłorocznego o około 13 punktów procentowych. Wynika stąd, że uczniowie lepiej radzą sobie ze zrozumieniem czytanego tekstu, częściej podejmują próby rozwiązania zadania i dokonują poprawnej jego analizy.

 

Zachęcamy nauczycieli do zapoznania się ze szczegółowymi wynikami oraz rekomendacjami, które mogą pomóc w planowaniu procesu dydaktycznego tak, by lepiej przygotować uczniów do egzaminu ósmoklasisty z matematyki.

 

Szczegółowa analiza oraz wnioski i rekomendacje dla nauczycieli w załączniku.

Oprac. J. Prud