Edukacja w cyfrowej erze: sztuczna inteligencja, media społecznościowe i wpływ algorytmów na dobrostan dzieci i młodzieży
27.11. br. odbyło się seminarium online „Edukacja w cyfrowej erze: sztuczna inteligencja, media społecznościowe i wpływ algorytmów na dobrostan dzieci i młodzieży” organizowane przez naszego partnera w działaniu – Bibliotekę Pedagogiczną im. gen. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu, podczas którego wystąpiła nasza konsultantka Jolanta Serocka-Kondej z tematem „Jak zwiększyć skuteczność personalizacji procesu nauczania dzięki Sztucznej Inteligencji?”.
Doświadczając czwartej rewolucji przemysłowej, jesteśmy zmuszeni do zweryfikowania tradycyjnego myślenia o edukacji. Edukacja 4.0. to postępowe podejście do kształcenia, koncentrujące się na rozwijaniu u uczniów kluczowych umiejętności, niezbędnych do wytyczenia przyszłej ścieżki zawodowej. Personalizacja procesu nauczania to jeden z jej filarów. Podczas webinaru nauczyciele dowiedzieli się, jak zwiększyć skuteczność personalizacji procesu nauczania dzięki Sztucznej Inteligencji w obszarze oceniania i udzielania wartościowej informacji zwrotnej. Poznali model chatbota – praktycznego narzędzia ułatwiającego stosowanie elementów oceniania wspierającego.
O prelegentce:
Jolanta Serocka-Kondej: konsultantka ds. informacji i promocji w KPCEN w Toruniu, innowatorka edukacji z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, trenerka i szkoleniowiec edukacji i biznesu, akredytowany coach ACC ICF (coaching życiowy, biznesowy i kariery), wykładowczyni akademicka Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu i Bydgoszczy, autorka kreatywnych projektów rozwojowych kierowanych do różnych grup wiekowych, zawodowych i społecznych, rzeczniczka konstruktywnego dialogu międzypokoleniowego, ambasadorka SI w dydaktyce. Chętnie podejmuje kolejne zawodowe i osobiste wyzwania. W życiu stawia na odwagę, autentyczność oraz efektywność w działaniu.
Autor grafiki i tekstu: KPCEN Toruń