Kolejne odcinki dróg po modernizacji
Zmodernizowane drogi i mosty, nowe ronda oraz porządne chodniki – to efekty zakończonych inwestycji poprawiających bezpieczeństwo i płynność ruchu na drogach wojewódzkich, na realizację których samorząd województwa przeznaczył dodatkową pulę środków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013. Od niedawna kierowcy mogą korzystać z odnowionych odcinków dróg wojewódzkich w Barcinie, Chełmnie, Unisławiu i Solcu Kujawskim.
– W ostatnich latach samorząd województwa skierował na modernizację dróg wojewódzkich pół miliarda złotych. Dzięki tym funduszom przebudowaliśmy trzysta kilometrów tras na Kujawach i Pomorzu. Kolejne 200 milionów kosztowała budowa siedmiu obwodnic. W ubiegłym roku na realizację drogowych zadań uruchomiliśmy dodatkowe środki w ramach naszego RPO – przypomina marszałek Piotr Całbecki.
Dzięki dodatkowym pieniądzom zrealizowaliśmy:
projekty dotyczące modernizacji dróg:
- modernizacja odcinka DW nr 239 pomiędzy Gródkiem i Krąplewicami (powiat świecki), kosztowała 2,2 mln zł;
- modernizacja fragmentu DW nr 241 pomiędzy Mroczą i Wielem (powiat nakielski), kosztowała 9 mln zł;
- przebudowa fragmentu DW nr 551 w Węgorzynie (powiat wąbrzeski), kosztowała 3,4 mln zł;
- modernizacja fragmentu DW nr 558 w Wielgiem (powiat lipnowski), kosztowała 4,3 mln zł;
- przebudowa DW nr 550- ul. Toruńska w Chełmnie, koszt 4,5 mln zł;
- remont DW nr 249 w Solcu Kujawskim – ul. 23 Stycznia, (powiat bydgoski), koszt to 1,3 mln zł;
- remont DW nr 551 w Raciniewie (gmina Unisław, powiat chełmiński), koszt to 2 mln zł;
- remont DW nr 251 Barcin-Pturek (powiat żniński), koszt: 8 mln zł;
projekty dotyczące budowy rond:
- budowa ronda w miejscu połączenia powstającej obwodnicy Nakła z DW nr 241 (ul. Poznańska), kosztowała 4,2 mln zł;
- budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Kętrzyńskiego z obwodnicą Wąbrzeźna (DW nr 534), kosztowała 2,1 mln zł;
- budowa ronda w Sędzinie na DW nr 266 w miejscu skrzyżowania z tzw. łamanym pierwszeństwem (powiat aleksandrowski), kosztowała 2,4 mln zł;
projekty dotyczące modernizacji mostów
- modernizacja mostu na Drwęcy w Brodnicy w ciągu DW nr 560 (ze starego pozostawiono jedynie przyczółki i filary), kosztowała 5,9 mln zł;
- modernizacja mostu w Gródku (powiat świecki) w ciągu DW nr 239, kosztowała 1,7mln zł;
projekty dotyczące budowy chodników
- budowa 19 chodników w ramach Drogowej Inicjatywy Samorządowej, kosztowały 7,2 mln zł; chodniki powstały w gminach: Bytoń, Kęsowo, Inowrocław, Jabłonowo Pomorskie, Zławieś Wielka, Chełmża, Świecie, Fabianki, Golub-Dobrzyń, Kikół, Jeżewo, Nakło nad Notecią, Łysomice i Obrowo.
Warto dodać, że Zarząd Dróg Wojewódzkich zrealizował także odnowy dróg między innymi w Dąbrowie Chełmińskiej na DW nr 551 (powiat bydgoski), w Gostycynie na DW nr 237 (powiat tucholski), w Piotrkowie Kujawskim na DW nr 266 (powiat radziejowski) w Brodnicy na DW nr 544 (ul. Lidzbarska) i Grodnie na DW nr 599 (powiecie toruńskim). Trwają jeszcze prace w Grucznie na DW nr 245 w powiecie świeckim.
Wyjątkową inwestycją była przebudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 272 łączącego most nad Mątawą w Pile-Młyn i wiadukt nad autostradą A1 w powiecie świeckim. Fragment trasy o nawierzchni gruntowej zyskał betonową jezdnię. To pierwszy odcinek drogi wojewódzkiej w regionie wykonany w technologii betonu wałowanego.
Czytaj też: Przygotowani do zimy
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy
18 listopada 2015 r.