Nagrody za wiedzę o samorządzie
Tegoroczne Regionalne Konkursy Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym rozstrzygnięte. Z powodu pandemii formuła rywalizacji uległa zmianie – rywalizację zespołów uczniowskich w urzędzie zastąpiły prace pisemne, będące przemyśleniami młodzieży na temat e-edukacji, roli funduszy europejskich w rozwoju regionu, walki samorządów z pandemią COVID-19 i kobiet w samorządzie. Zgłoszenia wpłynęły z kilkudziesięciu szkół z całego województwa. We wtorek (22 czerwca) w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu laureaci i wyróżnieni w kategorii szkół podstawowych i ponadpodstawowych otrzymali nagrody od przewodniczącej sejmiku Elżbiety Piniewskiej.
Uczniowie szkół podstawowych mieli do wyboru trzy tematy:
- Samorząd terytorialny w czasach pandemii czyli o tym, jak samorządy różnych szczebli radzą sobie z koronawirusem (COVID –19). Jakie działania podejmują, by chronić mieszkańców, ale też jak same radzą sobie z ograniczeniami spowodowanymi przez epidemię?
- Wzór samorządowca – ideał wójta gminy, burmistrza, prezydenta miasta
- E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.
W kategorii szkół podstawowych poza trzema głównymi nagrodami, przyznano aż siedem wyróżnień. Nagrodami były czeki na kwoty od 1500 do 700 złotych dla laureatów oraz 400 złotych dla wyróżnionych. Nagrodziliśmy również nauczycieli-opiekunów wszystkich nagrodzonych i wyróżnionych uczniów.
Wyniki XVIII edycji Regionalnego Konkursu Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym dla szkół podstawowych:
I miejsce – Kinga Saucha – Szkoła Podstawowa im. bł. ks. S.W. Frelichowskiego w Nicwałdzie (powiat grudziądzki).
Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.
Nauczyciel: Barbara Fiszer.
II miejsce – Izabela Orłowska – Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Topólce (powiat radziejowski).
Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.
Nauczyciel: Agnieszka Kordylak.
III miejsce – Karolina German – Szkoła Podstawowa nr 65 im. Czesława Tańskiego z Oddziałami Integracyjnymi i Sportowymi w Bydgoszczy.
Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.
Nauczyciel: Mirosława Sankowska-Patalon.
Wyróżnienia:
Nataniel Siwiak – Szkoła Podstawowa nr 31 im. J. Piłsudskiego z Oddziałami Sportowymi i Mistrzostwa Sportowego w Bydgoszczy.
Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.
Nauczyciel: Krzysztof Kłosowski.
Kacper Podkowski – Publiczna Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte w Tłuchowie
(powiat lipnowski).
Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.
Nauczyciel: Hanna Kozakiewicz.
Maciej Wachowski – Szkoła Podstawowa im. J. Korczaka w Piechcinie (powiat żniński).
Temat pracy: Wzór samorządowca – ideał burmistrza.
Nauczyciel: Barbara Mróz-Lampka.
Tomasz Wirski – Zespół Szkół w Dobrzejewicach (powiat toruński).
Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.
Nauczyciel: Danuta Szwed-Salejko.
Oskar Antczak – Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Woli Wapowskiej (powiat inowrocławski).
Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.
Nauczyciel: Małgorzata Tojek-Borowy.
Nicola Bieniecka – Szkoła Podstawowa nr 22 im. J. Korczaka we Włocławku.
Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.
Nauczyciel: Zbigniew Grzesiak.
Julia Kolczyńska – Szkoła Podstawowa im. A. Mickiewicza w Skrwilnie (powiat rypiński).
Temat pracy: Samorząd terytorialny w czasach pandemii czyli o tym, jak samorządy różnych szczebli radzą sobie z koronawirusem (COVID–19). Jakie działania podejmują, by chronić mieszkańców, ale też jak same radzą sobie z ograniczeniami spowodowanymi przez epidemię?
Nauczyciel: Danuta Ardanowska.
Uczniowie szkół ponadpodstawowych najczęściej decydowali się na wybór tematu związanego z Funduszami Europejskimi w ich gminie i ich roli w stymulowaniu rozwoju lokalnych społeczności, ale do wyboru mieli też trzy inne tematy:
- Samorząd terytorialny w czasach pandemii czyli o tym, jak samorządy różnych szczebli radzą sobie z koronawirusem (COVID –19). Jakie działania podejmują, by chronić mieszkańców, ale też jak same radzą sobie z ograniczeniami spowodowanymi przez epidemię?
- Kobieta w samorządzie czyli o łączeniu ról społecznych. Postaci liderek angażujących się w działalność samorządową, które odgrywają lub odgrywały ważne role w życiu lokalnych/regionalnych wspólnot samorządowych.
- Rada młodzieżowa jako forum wymiany myśli, szkoła liderów i forum artykułowania spraw ważnych dla młodego pokolenia.
W kategorii szkół ponadpodstawowych poza trzema głównymi nagrodami (czeki na kwoty od 1700 do 100 złotych) , przyznano pięć wyróżnień (wyróżnieni otrzymali czeki na kwotę 600 złotych). Nagrody finansowe trafiły również do nauczycieli wszystkich laureatów i wyróżnionych.
Wyniki XVII edycji Regionalnego Konkursu Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym dla szkół ponadpodstawowych:
I miejsce – Sebastian Rejewski – Zespół Szkół w Jabłonowie Pomorskim (powiat brodnicki).
Nauczyciel: Ewa Rzepka.
II miejsce – Michał Okruciński – Liceum Ogólnokształcące im. Anny Wazówny w Golubiu-Dobrzyniu.
Temat pracy: Fundusze Europejskie w Twojej gminie i ich rola w stymulowaniu rozwoju lokalnych społeczności.
Nauczyciele: Marek Beyger i Justyna Radzimińska.
III miejsce – Adrian Maciołek – Zespół Szkół w Dobrzejewicach, Liceum Ogólnokształcące w Dobrzejewicach (powiat toruński).
Temat pracy: Fundusze Europejskie w Twojej gminie i ich rola w stymulowaniu rozwoju lokalnych społeczności.
Nauczyciel: Anna Łuszczak.
Wyróżnienia otrzymali:
Wiktoria Radulska – I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kasprowicza z Oddziałami Dwujęzycznymi w Inowrocławiu.
Temat pracy: Fundusze Europejskie w Twojej gminie i ich rola w stymulowaniu rozwoju lokalnych społeczności.
Nauczyciel: Maciej Wasielewski.
Olaf Jagodziński – Liceum Ogólnokształcące im. S. Wyszyńskiego w Szubinie (powiat nakielski).
Temat pracy: Kobieta w samorządzie czyli o łączeniu ról społecznych. Postaci liderek angażujących się w działalność samorządową, które odgrywają lub odgrywały ważne role w życiu lokalnych/regionalnych wspólnot samorządowych.
Nauczyciel: Maciej Kozerewicz.
Alan Jagodziński – Liceum Ogólnokształcące im. S. Wyszyńskiego w Szubinie (powiat nakielski).
Temat pracy: Samorząd terytorialny w czasach pandemii czyli o tym, jak samorządy różnych szczebli radzą sobie z koronawirusem (COVID–19). Jakie działania podejmują, by chronić mieszkańców, ale też jak same radzą sobie z ograniczeniami spowodowanymi przez epidemię?
Nauczyciel: Maciej Kozerewicz.
Szymon Krzykowski – Liceum Ogólnokształcące im. Anny Wazówny w Golubiu-Dobrzyniu.
Temat pracy: Rola Funduszy Europejskich w stymulowaniu rozwoju edukacji na przykładzie Zespołu Szkół nr 1 im. Anny Wazówny w Golubiu-Dobrzyniu.
Nauczyciele: Marek Beyger i Justyna Radzimińska.
Aleksandra Sobieszczańska – IX Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Nowakowskiego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Bydgoszczy.
Temat pracy: Kobieta w samorządzie, czyli o łączeniu ról społecznych. Postaci liderek angażujących się w działalność samorządową, które odgrywają lub odgrywały ważne role
w życiu lokalnych/regionalnych wspólnot samorządowych.
Nauczyciel: Tomasz Szałkowski.
Wszystkim laureatom i wyróżnionym serdecznie gratulujemy.
W Wojewódzkim Komitecie Organizacyjnym tegorocznego konkursu oprócz przewodniczącej zasiadali m.in. przedstawiciele Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Państwowej Uczelni Zawodowej we Włocławku.
Kancelaria Sejmiku
Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego
22 czerwca 2021 r.
Ostatnia aktualizacja: 24 czerwca 2021 r.