Uchwała o dofinansowaniu projektu „Wsparcie opieki nad zabytkami Województwa Kujawsko-Pomorskiego w 2025 roku”
W dniu 20 października 2025 roku uchwałą Nr 77/3632/25 Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego udzielił dofinansowania na realizację projektu własnego w ramach Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027 pn. „Wsparcie opieki nad zabytkami Województwa Kujawsko-Pomorskiego w 2025 roku” – nr projektu FEKP.06.11-IZ.00-0001/25.

W związku z powyższym Partnerzy projektu mogą składać wnioski o wypłatę dotacji do 14.11.2025 r., zgodnie z niżej wymienioną listą dokumentów:
- Wniosek o płatność – oryginał.
- Oryginał faktury/rachunku lub kopia faktury/rachunku potwierdzona „za zgodność z oryginałem” wraz z opisem.
- Potwierdzenia przelewów należności dla Wykonawcy prac – kopie potwierdzone „za zgodność z oryginałem” (jeśli dokonano). W tytule przelewu musi być nr faktury/rachunku.
- Prolongaty do faktur jeśli zapłata nastąpi po upływie płatności faktury – kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem”.
- Potwierdzenie o założeniu konta na cele projektu – kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem” lub oświadczenie o założeniu konta na cele projektu (z podaniem numeru konta).
- Kopia protokołu odbioru technicznego – potwierdzona „za zgodność z oryginałem” – załączony został nowy wzór protokołu.
- Kopia Protokołu odbioru WUOZ – potwierdzona „za zgodność z oryginałem”. Jeśli odbiór WUOZ będzie miał nastąpić w późniejszym terminie niż 14.11.2025 r. to faktura może być wystawiona na podstawie protokołu technicznego, a protokół WUOZ będzie mógł być dostarczony w późniejszym terminie (po 14.11.2025 r.),
- Kopia decyzji WUOZ dot. zrealizowanego zadania – potwierdzona „za zgodność z oryginałem”.
- Kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem” umowy z Wykonawcą (wraz z załącznikami, jeśli tak stanowi treść umowy).
- Dokumenty do zapytania ofertowego (jeśli dotyczy) – kopie potwierdzone „za zgodność z oryginałem” ” lub jeśli zapytanie nie było przeprowadzone ze względu na wartość zadania poniżej 80 000,00 zł netto – w takim przypadku należy dołączyć tylko szacowanie wartości zamówienia (np. kosztorys inwestorski) lub jeśli Partner jest zwolniony z przeprowadzenia procedury wyłonienia Wykonawcy ze uwagi na artystyczny charakter prac – wówczas dostarcza opinię WUOZ o tzw. „pracach artystycznych”.
- Dokumenty dodatkowe: wyjaśnienia, zawiadomienia, oświadczenia (jeśli są).
- Oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT.
- Kosztorys powykonawczy – kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem”.
- Sprawozdanie końcowe z realizacji zadania – oryginał (ten dokument będzie składany po zapłaceniu wykonawcy 100% wartości zadania).
- Upoważnienie do wprowadzania danych do Centralnego system teleinformatycznego do CST2021 (aplikacja SL2021).
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych (oryginał) – podpisana przez wykonawcę, który nie prowadzi działalności gospodarczej i wystawia rachunki.
Prosimy żeby wszystkie faktury/rachunki wystawiane przez wykonawców posiadały numery NIP lub PESEL – podmiotu wystawiającego ten dokument.
W przypadku opisywania dokumentów księgowych proszę o rozpisywanie kwot w następujący sposób na każdej fakturze i rachunku: 69% – środki FEdKP, 1% – środki wojewódzkie, 30% wkład własny.
Wszelkich niezbędnych informacji i wyjaśnień w ramach realizacji projektu udzielają telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00 lub drogą e-mailową:
Pracownicy Biura Dziedzictwa Narodowego (w zakresie rozliczeń finansowych):
- Zadania nr 1 – 42 – Marta Zielińska, tel. 573 237 695, adres mailowy: marta.zielinska@kujawsko-pomorskie.pl, pokój 363
- Zadania nr 43 – 84 – Marzenna Kończak, tel. 56 62 15 826, adres mailowy: m.konczak@kujawsko-pomorskie.pl, pokój 360
- Zadania nr 85 – 125 – Dorota Sidorowicz, tel. 883 353 675, adres mailowy: d.sidorowicz@kujawsko-pomorskie.pl, pokój 360
- Zadania nr 126 – 155– Angelina Grzywińska, tel. 56 62 18 755, adres mailowy: a.grzywinska@kujawsko-pomorskie.pl, pokój 363
Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Wydział Dziedzictwa Narodowego
Plac Teatralny 2
87-100 Toruń
Do Departamentu właściwego ds. inwestycji należy złożyć dokumenty zgodnie z załączoną kartą (nazwa „Karta do weryfikacji dokumentacji przez Departament właściwy ds. inwestycji”).
Pracownicy Wydziału Inwestycji:
- Zadania nr 1 – 78– Zuzanna Śliwecka- tel. 502 551 138, e-mail: z.sliwecka@kujawsko-pomorskie.pl, pok. 153, parter
- Zadania nr 79 – 155 – Grażyna Łączyńska- tel. 797 304 102, e-mail: g.laczynska@kujawsko-pomorskie.pl, pok. 153, parter
Departament Koordynacji Projektów Unijnych i Inwestycji
Wydział Inwestycji
Plac Teatralny 2
87-100 Toruń
Ważne terminy końcowe dla rozliczeń prac wykonanych w roku 2025:
- 31.10.2025 r. – data zakończenia prac,
- 14.11.2025 r. – ostateczny termin złożenia wniosku o płatność wraz z załącznikami do Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego,
- 14.11.2025 r. – ostateczny termin przedstawienia dokumentacji potwierdzającej wykonanie zadania w departamencie właściwym ds. inwestycji,
- 31.12.2025 r. – ostateczny termin na złożenie sprawozdania końcowego z realizacji projektu.
Załączniki (wzory dokumentów do pobrania):
- Formularz wniosku o płatność
- Protokół odbioru technicznego
- Opis do faktury
- Oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT
- Upoważnienie do SL2021
- Sprawozdanie (wzór bez prelekcji)
- Sprawozdanie (wzór z prelekcją)
- Zgoda RODO
- Informacja RODO
- Karta do weryfikacji dokumentacji przez Departament właściwy ds. inwestycji
- Oświadczenie o braku wykluczenia