Projekty Unijne 2025

Uchwała o dofinansowaniu projektu „Wsparcie opieki nad zabytkami Województwa Kujawsko-Pomorskiego w 2025 roku”

W dniu 20 października 2025 roku uchwałą Nr 77/3632/25 Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego udzielił dofinansowania na realizację projektu własnego w ramach Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027 pn. „Wsparcie opieki nad zabytkami Województwa Kujawsko-Pomorskiego w 2025 roku” – nr projektu FEKP.06.11-IZ.00-0001/25.

 

Logotypy - Fundusze UE

 

 

W związku z powyższym Partnerzy projektu mogą składać wnioski o wypłatę dotacji do 14.11.2025 r., zgodnie z niżej wymienioną listą dokumentów:

  1. Wniosek o płatność – oryginał.
  2. Oryginał faktury/rachunku lub kopia faktury/rachunku potwierdzona „za zgodność z oryginałemwraz z opisem.
  3. Potwierdzenia przelewów należności dla Wykonawcy prac – kopie potwierdzone „za zgodność z oryginałem” (jeśli dokonano). W tytule przelewu musi być nr faktury/rachunku.
  4. Prolongaty do faktur jeśli zapłata nastąpi po upływie płatności faktury – kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem”.
  5. Potwierdzenie o założeniu konta na cele projektu – kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem” lub oświadczenie o założeniu konta na cele projektu (z podaniem numeru konta).
  6. Kopia protokołu odbioru technicznego – potwierdzona „za zgodność z oryginałem” – załączony został nowy wzór protokołu.
  7. Kopia Protokołu odbioru WUOZ – potwierdzona „za zgodność z oryginałem”. Jeśli odbiór WUOZ będzie miał nastąpić w późniejszym terminie niż 14.11.2025 r. to faktura może być wystawiona na podstawie protokołu technicznego, a protokół WUOZ będzie mógł być dostarczony w późniejszym terminie (po 14.11.2025 r.),
  8. Kopia decyzji WUOZ dot. zrealizowanego zadania – potwierdzona „za zgodność z oryginałem”.
  9. Kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem” umowy z Wykonawcą (wraz z załącznikami, jeśli tak stanowi treść umowy).
  10. Dokumenty do zapytania ofertowego (jeśli dotyczy) – kopie potwierdzone „za zgodność z oryginałem” ” lub jeśli zapytanie nie było przeprowadzone ze względu na wartość zadania poniżej 80 000,00 zł netto – w takim przypadku należy dołączyć tylko szacowanie wartości zamówienia (np. kosztorys inwestorski) lub jeśli Partner jest zwolniony z przeprowadzenia procedury wyłonienia Wykonawcy ze uwagi na artystyczny charakter prac – wówczas dostarcza opinię WUOZ o tzw. „pracach artystycznych”.
  11. Dokumenty dodatkowe: wyjaśnienia, zawiadomienia, oświadczenia (jeśli są).
  12. Oświadczenie o kwalifikowalności  podatku VAT.
  13. Kosztorys powykonawczy – kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem”.
  14. Sprawozdanie końcowe z realizacji zadania – oryginał (ten dokument będzie składany po zapłaceniu wykonawcy 100% wartości zadania).
  15. Upoważnienie do wprowadzania danych do Centralnego system teleinformatycznego do CST2021 (aplikacja SL2021).
  16. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych (oryginał) – podpisana przez wykonawcę, który nie prowadzi działalności gospodarczej i wystawia rachunki.

 

Prosimy żeby wszystkie faktury/rachunki wystawiane przez wykonawców posiadały numery NIP lub PESEL – podmiotu wystawiającego ten dokument.

W przypadku opisywania dokumentów księgowych proszę o rozpisywanie kwot  w następujący sposób na każdej fakturze i rachunku: 69% – środki FEdKP, 1% – środki wojewódzkie, 30% wkład własny.

 

Wszelkich niezbędnych informacji i wyjaśnień w ramach realizacji projektu udzielają telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00 lub drogą e-mailową:

Pracownicy Biura Dziedzictwa Narodowego (w zakresie rozliczeń finansowych):

 

Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Wydział Dziedzictwa Narodowego

Plac Teatralny 2

87-100 Toruń

 

Do Departamentu właściwego ds. inwestycji należy złożyć dokumenty zgodnie z załączoną kartą (nazwa „Karta do weryfikacji dokumentacji przez Departament właściwy ds. inwestycji”).

 

Pracownicy Wydziału Inwestycji:

 

Departament Koordynacji Projektów Unijnych i Inwestycji

Wydział Inwestycji

Plac Teatralny 2

87-100 Toruń

 

Ważne terminy końcowe dla rozliczeń prac wykonanych w roku 2025:

  • 31.10.2025 r. – data zakończenia prac,
  • 14.11.2025 r. – ostateczny termin złożenia wniosku o płatność wraz z załącznikami do Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego,
  • 14.11.2025 r. – ostateczny termin przedstawienia dokumentacji potwierdzającej wykonanie zadania w departamencie właściwym ds. inwestycji,
  • 31.12.2025 r. – ostateczny termin na złożenie sprawozdania końcowego z realizacji projektu.

 

Załączniki (wzory dokumentów do pobrania):

  1. Formularz wniosku o płatność
  2. Protokół odbioru technicznego
  3. Opis do faktury
  4. Oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT
  5. Upoważnienie do SL2021
  6. Sprawozdanie (wzór bez prelekcji)
  7. Sprawozdanie (wzór z prelekcją)
  8. Zgoda RODO
  9. Informacja RODO
  10. Karta do weryfikacji dokumentacji przez Departament właściwy ds. inwestycji
  11. Oświadczenie o braku wykluczenia