Sprawy społeczne

Szkolenie „Praca z trudnym klientem w obszarze wsparcia społecznego”, fot. Departament Spraw Społecznych i Zdrowia
Szkolenie „Praca z trudnym klientem w obszarze wsparcia społecznego”, fot. Departament Spraw Społecznych i Zdrowia

Budowanie bezpiecznych relacji – praca z trudnym klientem w pomocy społecznej

Departament Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu przeprowadził cykl pięciu jednodniowych szkoleń dla pracowników pomocy społecznej pn. „Praca z trudnym klientem w obszarze wsparcia społecznego”.

 

Celem szkolenia było zdobycie przez uczestników umiejętności metodycznej i skutecznej pracy w relacji z trudnym klientem oraz rozwinięcie postawy asertywnej, która ułatwi tworzenie relacji z szacunkiem. Uczestnicy szkoleń łatwiej zdiagnozują problemy u klienta i będą potrafili zmotywować do wprowadzania zmian przez klienta.

 

Szkolenia odbyły się:

  • 24 kwietnia w Centrum Dialogu w Toruniu (udział wzięli pracownicy z ośrodków pomocy z Torunia, Rypina, Szubina, Kowalewa Pomorskiego, Dąbrowy Biskupiej, Chełmży, Łysomic, Konecka, Obrowa i Świecia);
  • 25 kwietnia Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej w Bydgoszczy (w przedsięwzięciu wzięli udział pracownicy ośrodków pomocy z Bydgoszczy, Sępólna Krajeńskiego, Cekcyna, Dobrcza, Pruszcza oraz Szubina);
  • 26 kwietnia w Urzędzie Marszałkowskim we Włocławku (obecni byli pracownicy ośrodków pomocy z Włocławka, Radziejowa, Bytonia, Osięcin, Aleksandrowa Kujawskiego, Wielgie, Tłuchowa, Rypina i Nieszawy);
  • 27 kwietnia w Grudziądzkim Centrum Ekonomii Społecznej „POMOST (obecni byli pracownicy ośrodków pomocy z Grudziądza, Świecia, Lisewa, Wąbrzeźna, Włocławka oraz Chełmna);
  • 28 kwietnia w Mogileńskim Domu Kultury (udział wzięli pracownicy ośrodków pomocy z Mogilna, Jezior Wielkich, Szubina, Żnina oraz Dąbrowy).

 

Program szkolenia był stały dla wszystkich miejscowości, a zajęcia były realizowane w formie warsztatowej oraz wykładowej z wykorzystaniem dyskusji. W pięciu edycjach szkoleń wzięło udział 111 osób z całego regionu.

 

Realizatorem szkolenia była firma Centrum terapii i edukacji  „PRAXE” Sp. z o.o. specjalizująca się w szkoleniach adresowanych dla pomocy społecznej, od wielu lat jest uznanym na rynku podmiotem oferującym wysokiej klasy szkolenia specjalistyczne skutecznie wspierające pracowników w realizacji ich zadań oraz wdrażające innowacyjne metody pracy. Prowadzącym szkolenie był Pan Sebastian Stasiulewicz – psycholog, superwizor pieczy zastępczej, pedagog, trener, doradca zawodowy, specjalizujący się w szkoleniach dla osób pracujących z rodzinami i dziećmi oraz z trudnym klientem.

 

Uczestnicy deklarowali bardzo duże zadowolenie z udziału w szkoleniu. W ankietach ewaluacyjnych nie tylko bardzo wysoko ocenili  przygotowanie merytoryczne wykładowcy i sposób prowadzenia zajęć, ale również przydatność tematyki dla praktyki zawodowej.

 

Opracowanie:

Biuro Wsparcia Rodziny, Przeciwdziałania Przemocy i Uzależnieniom
w Departamencie Spraw Społecznych i Zdrowia
maj 2023 rok

 

Szkolenie „Praca z trudnym klientem w obszarze wsparcia społecznego”, fot. Departament Spraw Społecznych i ZdrowiaSzkolenie „Praca z trudnym klientem w obszarze wsparcia społecznego”, fot. Departament Spraw Społecznych i ZdrowiaSzkolenie „Praca z trudnym klientem w obszarze wsparcia społecznego”, fot. Departament Spraw Społecznych i Zdrowia