Pierwsze odcinki ważnej drogi na ukończeniu
Dobiega końca przebudowa drogi wojewódzkiej nr 240 łączącej Tucholę ze Świeciem. Kierowcy korzystają już z 8-kilometrowego odcinka nowej jezdni pomiędzy Rudzkim Młynem a Bysławiem. Od środy (12 grudnia) przejezdne będą też ulice Cegielniana i Warszawska w Tucholi. Zaawansowane roboty trwają na odcinkach pomiędzy Rudzkim Młynem a Tucholą oraz od Terespola Pomorskiego do węzła na S5. Nowe nawierzchnie, ciągi pieszo-rowerowe oraz obejście Płazowa poprawią poziom bezpieczeństwa mieszkańców i kierowców na tej ważnej trasie.
– To jedna z kilku dużych, realizowanych obecnie inwestycji na drogach wojewódzkich, które finansujemy dzięki wsparciu z naszego Regionalnego Programu Operacyjnego. Dzięki współpracy z samorządami lokalnymi przy wielu przebudowywanych drogach powstają ciągi pieszo-rowerowe – mówi marszałek Piotr Całbecki.
Podstawowe odbiory techniczne odcinka inwestycji pomiędzy Rudzkim Młynem i Bysławiem przeprowadzono z końcem listopada. Jezdnia została wzmocniona i poszerzona do 7 metrów. Wzdłuż niej powstały też pobocza. Rowerzyści i piesi zyskali ścieżkę rowerową – separacja pojazdów i innych uczestników ruchu to najlepszy sposób na ograniczenie liczby wypadków. Wybudowano też nowe zatoki autobusowe, przepusty i odcinki chodników.
Elementem tego odcinka jest również obejście Płazowa. To zbudowana od podstaw, nowa część drogi o długości około 2 kilometrów. Kierowcy korzystają z niej już od sierpnia. Powstaje przy niej także oświetlony parking oraz punkt do ważenia pojazdów ciężarowych. Takie miejsca wykorzystywane są przez inspektorów transportu drogowego, którzy starają się wyeliminować z przebudowanych tras przeciążone tiry. Równocześnie odnawiana jest nawierzchnia wzdłuż starego przebiegu drogi w Płazowie. Autobusy podmiejskie i szkolne będą mogły, jak dotychczas, przejeżdżać przez tę miejscowość.
Od 12 grudnia kierowcy będą również korzystać z kompleksowo zmodernizowanej ulicy Cegielnianej w Tucholi. To koniec uciążliwych dla kierowców i mieszkańców objazdów centrum miasta. Drogowcy pracują jeszcze na ulicach Warszawskiej i Świeckiej.
Trwa również przebudowa mostu oraz budowa kładki dla pieszych i rowerzystów w Rudzkim Młynie. Prace są prowadzone połówkowo. Obowiązuje tu ruch wahadłowy. Poza tym modernizowany jest także odcinek z Terespola Pomorskiego do węzła na S5. W związku z prowadzonymi robotami, głównie bitumicznymi, w tym miejscu należy liczyć się z ruchem wahadłowym.
Samorząd województwa przeznaczył na tę jedną z największych inwestycji drogowych w regionie 72 mln zł. Realizujemy ją wykorzystując środki z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Warto podkreślić, że ze środków własnych województwa sfinansowano w tym roku odnowę odcinków w okolicach miejscowości Plewno i Bramka na drodze wojewódzkiej DW 240. Latem ułożono tam nową nawierzchnię. Dodatkowo w listopadzie przeprowadzony został także remont nawierzchni na drodze wojewódzkiej nr 240 w Błądzimiu. Te mniejsze zadania kosztowały ponad 2 mln zł.
Ważne liczby:
- koszt modernizacji : 72 mln zł
- łączna długość modernizowanych odcinków: 16,5 km
- łączna długość remontowanych odcinków: 3,9 km
Realizowane obecnie inne duże inwestycje na drogach wojewódzkich:
- ze Żnina do granicy województwa (nr 251),
- z Brześcia do Kowala (nr 265),
- ze Stolna do Wąbrzeźna (nr 548),
- z Lipna do granicy województwa (nr 559),
- z Kowalewa Pom. do Golubia-Dobrzynia (nr 554)
- uruchomienie przeprawy promowej przez Wisłę na wysokości Solca Kujawskiego i Czarnowa (nr 249)
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy oraz Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego
10 grudnia 2018 r.