Aktualności

Rozpoczął się drugi etap budowy ronda turbinowego w Białych Błotach, fot. Filip Kowalkowski
Rozpoczął się drugi etap budowy ronda turbinowego w Białych Błotach, fot. Filip Kowalkowski

Budowa bezpiecznego ronda w Białych Błotach

We wtorek (23 lipca) rozpoczął się drugi etap prac przy budowie ronda turbinowego Białe Błota (powiat bydgoski). Inwestycja poprawi bezpieczeństwo na ruchliwej drodze wojewódzkiej nr 223 z Bydgoszczy w kierunku trasy ekspresowej S5. Za prace budowlane o wartości 18,6 mln zł. odpowiada wyłoniona w przetargu firma Kobylarnia SA.

Inwestycja obejmuje budowę skrzyżowania, które będzie miało charakter ronda turbinowego. To innowacyjne rozwiązanie gwarantujące płynność ruchu i bezpieczeństwo. Projekt zakłada także wytyczenie dwóch pasów przeznaczonych m.in. do jazdy na wprost na najbardziej obciążonym kierunku Bydgoszcz-Białe Błota. Zaprojektowano również łącznicę pozwalającą na pominięcie wjazdu na rondo kierowcom skręcającym z Bydgoszczy w prawo, w kierunku osiedla Miedzyń. Wokół ronda pojawią się przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów. Droga wojewódzka zostanie przebudowana i oświetlona na odcinku mierzącym 700 metrów.

Prace przygotowawcze rozpoczęły się już w czerwcu i polegały na usunięciu korzeni drzew i przygotowaniu terenu pod budowę nowych jezdni oraz ronda.  Drugi etap prac potrwa 6 miesięcy i polega na wykonaniu południowego fragmentu trasy w kierunku miejscowości Białe Błota. Następnie wykonawca przejdzie na północną cześć skrzyżowania – w kierunku Bydgoszczy.

– To kolejna duża inwestycja na drogach wojewódzkich. Cieszę się, że finansujemy ją razem z powiatem bydgoskim i gminą Białe Błota. Dzięki temu w ramach jednego przedsięwzięcia powstaną też drogi dojazdowe. Budowa ronda poprawi bezpieczeństwo i usprawni ruch na tym newralgicznym skrzyżowaniu – mówi marszałek Piotr Całbecki.

Budowa pierwszego dojazdu do ronda od strony miejscowości Trzciniec zakończyła się w ubiegłym roku. To zadanie zrealizował Powiat Bydgoski, korzystając z marszałkowskiego wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Podpisano również porozumienie z gminą Białe Błota o wspólnym finansowaniu kolejnego etapu zadania, polegającego na budowie nowego odcinka ul. Ofiar Hitleryzmu o długości około 400 metrów.

Całość prac nad inwestycją ma zakończyć się w połowie 2020 roku.

Więcej informacji na temat projektu.

 

Rondo w liczbach:

  • Koszt inwestycji – 18,6 mln zł.
  • Średnica ronda– ok. 48 m
  • Długość modernizowanego odcinka drogi wojewódzkiej – 700 m
  • Szerokość ciągu pieszo-rowerowego – 3,5 m
  • Gwarancja – 7 lat

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy

i Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego

23 lipca 2019 r.

Rozpoczął się drugi etap budowy ronda turbinowego w Białych Błotach, fot. Filip KowalkowskiRozpoczął się drugi etap budowy ronda turbinowego w Białych Błotach, fot. Filip KowalkowskiRozpoczął się drugi etap budowy ronda turbinowego w Białych Błotach, fot. Filip KowalkowskiRozpoczął się drugi etap budowy ronda turbinowego w Białych Błotach, fot. Filip Kowalkowski