Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych, w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies Dowiedz się więcej na temat polityki cookies
Klikając przycisk „Przejdź dalej” lub zamykając to okno za pomocą przycisku „x” wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej:
Zgadzam się na przechowywanie w urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach dostosowania do potrzeb poprawy bezpieczeństwa, statystycznych i reklamowych. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając z naszych stron bez zmiany tych ustawień wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej na temat ochrony danych osobowych

Zakmnij Zakmnij
Facebook Twitter Youtube Instagram Issuu Flickr

Loading script and Flickr images

Informacje prasowe

Pit bike – małe motocykle, wielkie emocje

Zawody Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup w Głażewie, fot. Łukasz Piecyk

W Głażewie (gmina Unisław, powiat chełmiński) zakończył się w niedzielę (28 października) sezon wyścigów motocyklowych pit bike. To nowa dyscyplina motosportu, która podbija cały kraj, a najprężniej rozwija się właśnie w naszym regionie.

 
Zawodnicy pit bike ścigają się zarówno na torach asfaltowych, jak i w terenie. Zlokalizowany niedaleko Unisławia tor, to właśnie obiekt off-road na którym w czterech rundach, wyłonieni zostali najlepsi zawodnicy w sześciu klasach: Stock 90, Stock 125, Stok 150 MX, Stock 150 PRO, Pit Ladies, Super Pit.

 

Mini motocykle w tym roku zostały pełnoprawną dyscypliną motorsportu pod szyldem Polskiego Związku Motorowego, zatem na starcie zawodów ustawiają się zawodnicy z licencjami, minimalny wiek to osiem lat. Na torze pojawiają się także młodsi adepci motorsportu, w tzw. jazdach pokazowych. Jest to możliwość pierwszego kontaktu z atmosferą zawodniczą, jeszcze bez rywalizacji i klasyfikacji.

 

- Zależy nam, żeby na pit bike wsiadały jak najmłodsze dzieci - mówi Łukasz Pawlikowski, organizator zawodów. - Jak w każdym sporcie jest to ważne, jeśli dziecko ma talent, chce się rozwijać, trzeba pracować od małego. W Polsce nie mamy jeszcze wykształconych tradycji szkolenia dzieci i młodzieży w kierunku motorsportu, dlatego idealną alternatywą stały się pit bike. Małe, tanie motocykle, umożliwiające rozpoczęcie przygody z dwoma kółkami praktycznie każdemu. Najważniejsze by zapewnić dzieciom i młodzieży bezpieczne warunki w których mogą trenować. Cieszymy się, że widzimy ich na torze pod okiem trenerów, a nie na ulicy- tłumaczy.

 

Pit Bike jest początkiem dla wielu dyscyplin motorsportowych: żużla, motocrossu, czy wyścigów motocyklowych. Ale jest to również świetna propozycja na aktywne spędzanie czasu w rodzinnym gronie, bo nierzadko wspólne przejażdżki realizują całe rodziny. Na torze w Głażewie funkcjonuje również wypożyczalnia pit bike, nie trzeba więc od razu inwestować w sprzęt. 

 

W niedzielę (28 października) w Głażewie odbyła się IV runda Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup. To cykl zawodniczy, gdzie możemy zobaczyć już doświadczonych riderów. Podczas ostatniej rundy, pojawiała się również nowa klasa: Amator, gdzie ścigali się również mniej doświadczeni zawodnicy. Łącznie w zawodach wzięło udział sześćdziesięciu czterech zawodników, a dodatkowo dwudziestka dzieci z jazd pokazowych. Dwie serie wyścigów wyłoniły zwycięzców w poszczególnych klasach.


Stock 90

  1. Michał Valyavsky
  2. Maksymilian Pawełczak
  3. Oskar Rumiński


Stock 125

  1. Piotr Kajrys
  2. Mateusz Affelt
  3. Oliwier Kaźmierski


Stock 150 MX

  1. Cyprian Bieliński
  2. Kacper Błaszak
  3. Kamil Zima

 

Stock 150 PRO

  1. Kacper Rabikowski
  2. Paweł Szufrajda
  3. Adam Rembeza

Pit Ladies

  1. Daria Leba
  2. Anna Oleśniewicz
  3. Aleksandra Turno


Super Pit

  1. Marcin Wójcik
  2. Łukasz Majkowski
  3. Mateusz Kamiński

 

Amator

  1. Igor Popławski
  2. Marcin Klonowski
  3. Piotr Urban

 

Organizator zawodów MX Otopit Toruń oraz Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego

 

30 października 2018 r.

 

Zawody Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup w Głażewie, fot. Łukasz PiecykZawody Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup w Głażewie, fot. Łukasz PiecykZawody Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup w Głażewie, fot. Łukasz PiecykZawody Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup w Głażewie, fot. Łukasz PiecykZawody Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup w Głażewie, fot. Łukasz PiecykZawody Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup w Głażewie, fot. Łukasz PiecykZawody Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup w Głażewie, fot. Łukasz PiecykZawody Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup w Głażewie, fot. Łukasz PiecykZawody Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup w Głażewie, fot. Łukasz Piecyk


AdmirorGallery 5.0.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.
BIP Kujawsko-Pomorskie konstelacje dobrych miejsc