Przejdź do treści
Wersja graficzna
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Instrukcja
TAB - Kolejny element
SHIFT + TAB - Poprzedni element
CTRL + F - Wyszukiwarka
ALT + (← / →) – poprzednia / następna (odwiedzona) strona
ESC - Anulowanie podpowiedzi
Facebook Twitter Youtube Instagram Issuu Flickr

Koronawirus

Obwodnica Brodnicy w budowie, fot. GDDKiA
Obwodnica Brodnicy w budowie, fot. GDDKiA

Nakło nad Notecią dołączy wkrótce do miast, w których dzięki budowie obwodnic wyprowadzono poza centrum uciążliwy dla mieszkańców tranzyt pojazdów. Środki Urzędu Marszałkowskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego trafiły na realizację siedmiu tego rodzaju inwestycji. Budowa obwodnic trwa także w Inowrocławiu i Brodnicy.

 

- Obwodnice to przede wszystkim gwarancja ograniczenia uciążliwego ruchu tranzytowego w centrach miast. Korzyści z realizacji tych inwestycji odczuwają zarówno kierowcy jak i mieszkańcy. Warto przypomnieć, że trwające budowy obwodnic Brodnicy i Inowrocławia uwzględnia nasz kontrakt terytorialny– mówi marszałek Piotr Całbecki.

 

Na budowie obwodnicy Nakła trwają już ostatnie prace przy układaniu nawierzchni, brukarskie i przy zagospodarowaniu terenu. W ramach zadania wykonano m.in. nowy wiadukt nad torami kolejowymi o długości 67 metrów oraz nowy wiadukt nad ul. Rudki o długości 15,8 m. Obwodnica zostanie udostępniona kierowcom po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Nastąpi to prawdopodobnie po wakacjach. Wcześniej oddano do użytku rondo na ul. Poznańskiej sfinansowane ze środków samorządu województwa i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

 

Prawie 19-kilometrowa obwodnica Inowrocławia będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Trasa ominie Inowrocław od wschodu i skróci czas przejazdu kierowcom jadącym na trasie Toruń – Poznań. Wpłynie również na ograniczenie natężenia ruchu pojazdów w mieście. W ramach inwestycji powstaną trzy węzły drogowe (Latkowo, Jacewo i Tupadły), kilkanaście obiektów inżynierskich oraz przebudowana zostanie istniejąca sieć drogowa. Obecnie prowadzone są prace związane ze zdjęciem warstwy gleby, wykonaniem nasypów oraz wycinką drzew. Szereg robót wykonywanych jest przy uzbrojeniu podziemnym i usuwaniu kolizji. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa kosztować będzie ponad 359 milionów złotych i ma zostać zakończona w 2017 roku. Aktualny stan realizacji przedsięwzięcia na stronie obwodnicainowroclawia.pl.

 

W Brodnicy trwa budowa 2-kilometrowego obejścia w ciągu drogi krajowej nr 15 łączącej Toruń z Olsztynem. Dzięki tej trasie zniknie tranzyt z centrum miasta, a kierowcy nie będą tracić czasu na przejeździe kolejowym. Obecnie wykonywane są kolejne elementy konstrukcji pomostu estakady. Umożliwi ona przejazd nad ul. Wiejską, torami kolejowymi i terenami zalewowymi rzeki Łachy. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt realizacji zadania to 48 milionów złotych. Aktualny stan realizacji przedsięwzięcia na stronie obwodnicabrodnicy.pl.

 

Wcześniej w oparciu o dofinansowanie RPO WK-P obwodnice powstały w: Brodnicy (zachodnia), Chełmnie, Mogilnie, Janikowie, Pakości i Mroczy

 

Obwodnice finansowane z RPO WK-P

Miasto

Długość obejścia

Dofinansowanie z  RPO WK-P i budżetu województwa

Koszt realizacji

Brodnica

2,5km

23,1mln

49,6mln

Chełmno

3,7km

7,2mln

14,5mln

Mogilno

5,0km

15,4mln

30,7mln

Mrocza

4,2km

9,3mln

 

18,6mln

Janikowo

2,6km

10,1mln

20,9mln

Pakość

1,9km

3,4mln

7,0mln

Nakło nad Notecią

(w bud.)

2,3km

32,0mln

64mln

Suma

21,3 km

103,5mln

211,3mln

 

Obwodnice realizowane przez GDDKiA

Miasto

Nr drogi krajowej

Długość obejścia

Koszt realizacji

Brodnica

15

1,7 km

48 mln

Inowrocław

15/25

19 km

359 mln

 

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy

 

31 lipca 2015 r.

 

Czytaj więcej

© Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Toruń 2014. Wszystkie prawa zastrzeżone