Aktualności

Wisła

Lokowanie, czyli Kujawsko-Pomorskie na ekranie

Kujawsko-pomorskie gminy i firmy oraz nasz Ośrodek Chopinowski w Szafarni promują się w filmie, dokumencie filmowym, serialu, programach telewizyjnych, a nawet w teledysku. Trwa marszałkowski pilotażowy program kreatywnej promocji związanych z naszym regionem marek, w którym narzędziem jest fundusz umożliwiający ich lokowanie w tego typu produkcjach. Są jeszcze pieniądze do wzięcia.

 

– Lokowanie produktu to jedna z względnie nowych technik promocyjych, a nasz program „Kujawsko-Pomorskie – kreatywne wsparcie marki regionu”, w całości finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, jest całkowicie nowatorskim instrumentem. Stworzyliśmy bowiem mechanizm umożliwiający wykorzystywanie lokowania także mniejszym, a więc mniej zasobnym organizmom samorządowym, a także innym podmiotom, dla których koszty takich przedsięwzięć, przy całkowicie rynkowym podejściu, byłyby zbyt wielkie. Nie ukrywam, że chodziło nam także o impuls dla lokalnego środowiska filmowego – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

Jako pierwsze z oferty skorzystały Bydgoszcz (najnowszy film Jerzego Skolimowskiego „11 minut”), Toruń (dwa sezony serialu „Lekarze”) oraz gmina Aleksandrów Kujawski i działające na terenie tej gminy firmy Astex i Rancho pod Olszyną (trzyodcinkowego film dokumentalny wyprodukowany przez bydgoski oddział TVP). Kolejna była gmina Lubiewo w powiecie tucholskim, która zaprezentowała się w jednym z wrześniowych wydań porannego magazynu Dwójki TVP „Pytanie na śniadanie” i emitowanym przez tę stację teledysku aktorki i piosenkarki Doroty Osińskiej. We wrześniu zrealizowano też dla TVP dwa odcinki („Ziemia Chełmińsko-Dobrzyńska” i „Kujawy”) telewizyjnego cyklu muzyczno-podróżniczo-edukacyjnego „Pianobus Tomka Stroynowskiego”, w których ulokowały się promocyjnie Włocławek, Inowrocław i Chełmno, a także Ośrodek Chopinowski w Szafarni i znana ze swojego Muzeum Piernika firma To-Tur Toruńska Turystyka.

Budżet programu to blisko 3 miliony złotych. 11 podpisanych już umów o dofinansowanie ma łączną wartość 760 tysięcy złotych, w przygotowaniu trzy kolejne. Nabór nadal trwa, oferowane wsparcie wynosi 70-95 procent kosztów. Zakwalifikowane do dofinansowania produkcje muszą powstać najpóźniej w połowie czerwca 2015, ich emisja powinna się odbyć najpóźniej w czerwcu 2016.

Na wszelkie pytania dotyczące projektu odpowiadają Fundacja Tumult która jest operatorem funduszu (pod numerem telefonu 56 62 100 19 wew. 105) oraz Biuro Promocji RPO w Departamencie Promocji Urzędu Marszałkowskiego (pod numerem 56 621 82 84). Informacje także na kreatywnyregion.pl.

Czytaj też Region na pierwszym planie.

 
Fot. Daniel Pach

Beata Krzemińska
rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego

2 stycznia 2015 r.