Jerzy Rogiewicz
Jerzy Rogiewicz (ur. 1983 w Bydgoszczy) – kompozytor i instrumentalista.
Laureat Nagrody Filmowej Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego im. Poli Negri za połączenie precyzji kompozytorskiej z wrażliwością na obraz i intuicją improwizatora na Fonomo Music & Film Festival 2025 w Bydgoszczy.
Jerzy Rogiewicz to jeden z najwszechstronniejszych i interesujących muzyków młodego pokolenia, święcący obecnie triumfy po drugim sezonie hitu Netflixa „1670”, do którego napisał muzykę. To kompozytor, instrumentalista, grający na perkusji, instrumentach klawiszowych i wibrafonie, swobodnie łączący elementy jazzu, improwizacji, muzyki filmowej i dla dzieci.
Wykształcenie zdobył na Akademii Muzycznej w Krakowie, m.in. pod kierunkiem prof. Krzysztofa Pendereckiego. Już w czasie studiów angażował się także w improwizację i muzykę eksperymentalną, co zaowocowało w jego późniejszych projektach.
Zainteresowania muzyka są rozległe. W środowisku jazzu i muzyki improwizowanej działa jako perkusista i pianista. Współpracował m.in. z japońskimi sławami improwizacji jak Toshinori Kondo i Kazuhisa Uchihashi, czy polską grupą Pink Freud. Był członkiem tria jazzowego Levity, współpracuje w licznych projektach z pianistą i kompozytorem Marcinem Maseckim. Razem z Igorem Nikiforowem założył duet Jerz Igor, który tworzy muzykę dla dzieci. Jako dyrygent orkiestry pracował przy powstaniu albumu „1976: A Space Odyssey” nagranego przez Zbigniewa Wodeckiego z towarzyszeniem Mitch & Mitch Orchestra and Choir.
Dał się poznać przede wszystkim jako interesujący i wychodzący poza schematy kompozytor muzyki filmowej i teatralnej. Ścieżka dźwiękowa do serialu „1670” nie jest jego pierwszą pracą dla filmu i teatru. Jerzy Rogiewicz skomponował muzykę do blisko 30 produkcji, m.in. do filmu „Krew Boga” w reżyserii Bartosza Konopki, „Teściowie” i „Teściowie 3” Jakuba Michalczuka, „Miasto” Marcina Sautera czy „Fucking Bornholm” Anny Kazejak. W duecie z Bartkiem Tycińskim stworzył ścieżki dźwiękowe do seriali „Morderczynie” i „Absolutni debiutanci”. Napisał także bajkę muzyczną „Król Maciuś I” na dziecięce głosy solowe, chór i orkiestrę symfoniczną na podstawie powieści Janusza Korczaka.