Komunikat dla przedsiębiorców oczekujących na wpis do rejestru BDO
Tylko w 2019 roku przedsiębiorcy złożyli do Urzędu Marszałkowskiego około 22 tysięcy dokumentów papierowych związanych z wpisem do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Urzędnicy cały czas weryfikują wnioski o wpis do rejestru.
Wszystkie wnioski o wpis do rejestru BDO są sukcesywnie rozpatrywane. Znaczna ich część została już zweryfikowana i nadano numery rejestrowe. Niestety niektóre wnioski wymagają jeszcze merytorycznej weryfikacji bądź uzupełnienia dokumentów, dlatego termin ich załatwienia przesuwa się w czasie. Prosimy o cierpliwość.
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikami Departamentu Środowiska:
- telefoniczny pod następującymi numerami: 56 621 58 60, 56 621 58 76, 798 909 926
- mailowy pod adresem sekretariat@kujawsko-pomorskie.pl
Nowe przepisy pozwalają na sporządzanie dokumentów ewidencji odpadów w wersji papierowej bez nadanego numeru BDO do 31 grudnia 2020 roku (art. 236a. ust. 1 ustawy o odpadach).
Firmy, które nadal nie uzyskały wpisu do rejestru BDO, mogą w 2020 r. prowadzić ewidencję odpadów w formie papierowej, pozostawiając jednocześnie na dokumentach ewidencyjnych puste pole z numerem rejestrowym. Wzory dokumentów ewidencji papierowej zostały określone w załącznikach od nr 5a do nr 5g ustawy o odpadach.
Co istotne – firmy , które już złożyły wniosek i oczekują na wpis do rejestru BDO, do 31 grudnia 2020 roku nie zostaną obciążone administracyjną karą pieniężną za brak wymaganego wpisu.
Departament Środowiska
Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego
1 lipca 2020 r.