Ta strona wykorzystuje pliki cookies m. in. w celach dostosowania do potrzeb użytkowników, poprawy bezpieczeństwa, statystycznych i reklamowych. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając z naszych stron bez zmiany tych ustawień wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej na temat polityki cookies »

Zakmnij
Dzisiaj jest: sobota, 29 kwietnia 2017

Województwo kujawsko-pomorskie Województwo kujawsko-pomorskie

Informacje prasowe

Kontenery płyną Wisłą [dużo zdjęć]

Na trasie z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego, fot. Tymon Markowski

W Grudziądzu, Bydgoszczy, Solcu Kujawskim i Toruniu można było w ostatnich dniach zobaczyć załadowaną kontenerami barkę, która przemierza kujawsko-pomorski odcinek Wisły w ramach współorganizowanego przez samorząd województwa promocyjno-badawczego rejsu z Gdańska do Warszawy (19 - 27 kwietnia). Dziś (24 kwietnia) zestaw przypłynie do Włocławka. Rejs ma pokazać, że Wisła może być ekonomicznym, ekologicznym i bezpiecznym szlakiem transportowym.

 

- W Kujawsko-Pomorskiem działamy aktywnie na rzecz popularyzacji transportu wodnego i gospodarczego wykorzystania rzek. Impulsem dla naszej gospodarki będzie z pewnością utworzenie w regionie platformy multimodalnej, czyli przeładunkowego węzła transportowego, w którym krzyżują się i uzupełniają różne systemy przewożenia towarów. Nasz promocyjny rejs ma pokazać, że transport ładunków Wisłą jest możliwy w pewnym zakresie nawet przy niekorzystnych warunkach nawigacyjnych ­– tłumaczy marszałek Piotr Całbecki.

 

W środę (19 kwietnia) z Portu Gdańsk wyruszył ponad 70-metrowy zestaw rzeczny złożony z pchacza oraz barki załadowanej 20 kontenerami. W ciągu 9 dni pokona 450-kilometrowy odcinek Wisły przez Tczew (19 kwietnia), Grudziądz (20 kwietnia), Bydgoszcz (21-22 kwietnia), Solec Kujawski (22 kwietnia), Toruń (23 kwietnia), Włocławek (24 kwietnia), Płock (25 kwietnia) i Nowy Dwór Mazowiecki - Modlin (26 kwietnia) do Warszawy (27 kwietnia). Powrót zajmie cztery dni, czyli tyle, ile realnie potrzeba na przebycie takiego odcinka.

 

Rejs ma promować żeglugę śródlądową jako transport ekologiczny i najbardziej ekonomiczny, pokazać możliwość przemieszczania towarów drogą wodną z portów morskich w Gdańsku i Gdyni do centrum kraju (częściowo już teraz - w warunkach dużej degradacji szlaku żeglugowego) oraz wspierać ideę powstania w regionie platformy multimodalnej. Organizatorzy – wśród nich samorząd województwa oraz Miasto Bydgoszcz – zaplanowali szereg wydarzeń na samej barce oraz znajdujących się na trasie miastach.

 

Barkę można oglądać przy nabrzeżach nadwiślańskich miast w naszym regionie:

  • w czwartek (20 kwietnia, około godziny 17.30) zestaw zacumował w okolicy mariny w Grudziądzu,
  • w piątek (21 kwietnia, godzina 16) w bydgoskim Brdyujściu odbył się pokazowy przeładunek kontenerów,
  • w sobotę (22 kwietnia, godzina 11.30) mała barka z dwoma kontenerami zacumowała przy Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy. W Przystani Bydgoszcz odbyła się debata o przyszłości żeglugi śródlądowej w Polsce. Zaplanowano także imprezę plenerową dla mieszkańców, podczas której można było obejrzeć prezentowaną w kontenerze wystawę „Gospodarcze wykorzystanie śródlądowych dróg wodnych”,
  • w sobotę (22 kwietnia, około godziny 16) barka zacumowała przy ulicy Żeglarskiej w Solcu Kujawskim,
  • w niedzielę (23 kwietnia, około godziny 13) barka przypłynęła do Torunia i zacumowała przy Bulwarze Filadelfijskim,
  • w poniedziałek (24 kwietnia, około godziny 16) barka zacumuje przy przystani wodnej przy ujściu Zgłowiączki we Włocławku.

 

 

Na pokładzie odbywają się spotkania zespołów roboczych zajmujących się problematyką wodną, między innymi w sprawie międzynarodowych dróg wodnych E70 i E40, zagospodarowania Zbiornika Włocławskiego oraz Grupy Roboczej do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych przy Ministrze Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

 

Wyprawa mia także aspekt badawczy. Studenci Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz pracownicy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku zbiorą specjalistyczne dane na temat szlaku, które wskażą zagrożenia dla prowadzenia żeglugi śródlądowej na tym odcinku Wisły, będą też przydatne przy opracowywaniu Studium Wykonalności dla Wisły i studium lokalizacyjnego platformy multimodalnej w regionie.

 

Rejs odbywa się w ramach międzynarodowego projektu EMMA, którego celem jest zwiększenie świadomości o korzyściach, jakie niesie za sobą transport morski i śródlądowy. Samorząd województwa wspólnie z władzami Bydgoszczy opracują też w ramach projektu studium wykonalności portu multimodalnego na Wiśle, zlokalizowanego pomiędzy Bydgoszczą a Solcem Kujawskim.

 

 

Beata Krzemińska

rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego

 

21 kwietnia 2017 r.

ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2017 r.

 

Inauguracja rejsu kontenerowego w Porcie Gdańsk, fot. Rafał ModrzewskiInauguracja rejsu kontenerowego w Porcie Gdańsk, fot. Rafał ModrzewskiInauguracja rejsu kontenerowego w Porcie Gdańsk, fot. Rafał ModrzewskiInauguracja rejsu kontenerowego w Porcie Gdańsk, fot. Rafał ModrzewskiInauguracja rejsu kontenerowego w Porcie Gdańsk, fot. Rafał ModrzewskiInauguracja rejsu kontenerowego w Porcie Gdańsk, fot. Rafał ModrzewskiInauguracja rejsu kontenerowego w Porcie Gdańsk, fot. Rafał ModrzewskiInauguracja rejsu kontenerowego w Porcie Gdańsk, fot. Rafał ModrzewskiInauguracja rejsu kontenerowego w Porcie Gdańsk, fot. Rafał Modrzewski

 

 

Rejs z Gdańska do Warszawy potrwa 9 dni, fot. Rafał ModrzewskiRejs z Gdańska do Warszawy potrwa 9 dni, fot. Rafał ModrzewskiRejs z Gdańska do Warszawy potrwa 9 dni, fot. Rafał ModrzewskiRejs z Gdańska do Warszawy potrwa 9 dni, fot. Rafał ModrzewskiRejs z Gdańska do Warszawy potrwa 9 dni, fot. Rafał ModrzewskiRejs z Gdańska do Warszawy potrwa 9 dni, fot. Rafał ModrzewskiRejs z Gdańska do Warszawy potrwa 9 dni, fot. Rafał ModrzewskiRejs z Gdańska do Warszawy potrwa 9 dni, fot. Rafał ModrzewskiRejs z Gdańska do Warszawy potrwa 9 dni, fot. Rafał Modrzewski

 

 

Pierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj KurasPierwszym przystankiem barki w naszym regionie był Grudziądz, fot. Mikołaj Kuras

 

 

Przy Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy zacumowała mała barka z dwoma kontenerami, fot. Tymon MarkowskiPrzy Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy zacumowała mała barka z dwoma kontenerami, fot. Tymon MarkowskiDebata o przyszłości żeglugi śródlądowej w Polsce w Przystani Bydgoszcz, fot. Tymon MarkowskiDebata o przyszłości żeglugi śródlądowej w Polsce w Przystani Bydgoszcz, fot. Tymon MarkowskiDebata o przyszłości żeglugi śródlądowej w Polsce w Przystani Bydgoszcz, fot. Tymon MarkowskiDebata o przyszłości żeglugi śródlądowej w Polsce w Przystani Bydgoszcz, fot. Tymon MarkowskiDebata o przyszłości żeglugi śródlądowej w Polsce w Przystani Bydgoszcz, fot. Tymon MarkowskiDebata o przyszłości żeglugi śródlądowej w Polsce w Przystani Bydgoszcz, fot. Tymon MarkowskiDebata o przyszłości żeglugi śródlądowej w Polsce w Przystani Bydgoszcz, fot. Tymon Markowski

 

 

Przeładunek kontenerów w bydgoskim Brdyujściu, fot. Tymon Markowski Przeładunek kontenerów w bydgoskim Brdyujściu, fot. Tymon Markowski Przeładunek kontenerów w bydgoskim Brdyujściu, fot. Tymon Markowski Przeładunek kontenerów w bydgoskim Brdyujściu, fot. Tymon Markowski Przeładunek kontenerów w bydgoskim Brdyujściu, fot. Tymon Markowski Przeładunek kontenerów w bydgoskim Brdyujściu, fot. Tymon Markowski Przeładunek kontenerów w bydgoskim Brdyujściu, fot. Tymon Markowski Przeładunek kontenerów w bydgoskim Brdyujściu, fot. Tymon Markowski Podczas rejsu z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego, fot. Tymon MarkowskiPodczas rejsu z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego, fot. Tymon MarkowskiPodczas rejsu z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego, fot. Tymon MarkowskiPodczas rejsu z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego, fot. Tymon MarkowskiPodczas rejsu z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego, fot. Tymon MarkowskiPodczas rejsu z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego, fot. Tymon MarkowskiPodczas rejsu z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego, fot. Tymon MarkowskiPodczas rejsu z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego, fot. Tymon MarkowskiPodczas rejsu z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego, fot. Tymon MarkowskiPodczas rejsu z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego, fot. Tymon MarkowskiPodczas rejsu z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego, fot. Tymon MarkowskiBarka w Solcu Kujawskim, fot. Tymon MarkowskiBarka w Solcu Kujawskim, fot. Tymon MarkowskiBarka w Solcu Kujawskim, fot. Tymon MarkowskiBarka w Solcu Kujawskim, fot. Tymon MarkowskiBarka w Solcu Kujawskim, fot. Tymon MarkowskiBarka w Solcu Kujawskim, fot. Tymon MarkowskiBarka w Solcu Kujawskim, fot. Tymon MarkowskiBarka w Solcu Kujawskim, fot. Tymon Markowski

 

 

Postój barki w Toruniu, fot. Mikołaj KurasPostój barki w Toruniu, fot. Mikołaj KurasPostój barki w Toruniu, fot. Mikołaj KurasPostój barki w Toruniu, fot. Mikołaj KurasPostój barki w Toruniu, fot. Mikołaj KurasPostój barki w Toruniu, fot. Mikołaj KurasPostój barki w Toruniu, fot. Mikołaj Kuras

 

 

 


AdmirorGallery 5.0.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.
Mój Region