Aktualności

Przeprawa nad Rypienicą zyska nową konstrukcję, jezdnię i chodniki, fot. Szymon Zdziebło/Tarantoga.pl
Przeprawa nad Rypienicą zyska nową konstrukcję, jezdnię i chodniki, fot. Szymon Zdziebło/Tarantoga.pl

Początek modernizacji mostu w Rypinie

W poniedziałek (23 lipca) rozpocznie się przebudowa mostu w Rypinie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 534. Przeprawa nad Rypienicą zyska nową konstrukcję, jezdnię i chodniki. Przez większą część remontu wykonawca zamierza zachować przejezdność na obu pasach ruchu.

– To kolejna inwestycja w ciągu dróg wojewódzkich, która poprawi bezpieczeństwo mieszkańców i podróżnych w tej części regionu. Podczas realizacji zadania wykonawca ograniczy utrudnienia w ruchu do niezbędnego minimum – mówi marszałek Piotr Całbecki.

 

Most znajduje się w ciągu ulicy T. Kościuszki. Jest jedną z dwóch konstrukcji, które komunikują centrum z zachodnią częścią Rypina. Ulica stanowi fragment drogi wojewódzkiej nr 534 łączącej Rypin z Golubiem-Dobrzyniem, Wąbrzeźnem i Grudziądzem. Większa część tej trasy została zmodernizowana w poprzednich latach z wykorzystaniem środków z Regionalnego Programu Operacyjnego. Teraz przebudowany zostanie most.

Prace rozpoczną się w poniedziałek od rozbiórki nawierzchni chodników. Wykonawca zamierza przez większą część remontu zachować przejezdność na obu pasach ruchu. Ruch wahadłowy będzie wprowadzany tylko tymczasowo m.in. w trakcie układania nowej nawierzchni.

Większość robót będzie prowadzona od strony wody. Od spodu drogowcy wstawią stalową konstrukcja z blachy falistej, a przestrzeń pomiędzy istniejącym obiektem i stalową osłoną wypełni beton. Dzięki takiej technologii ważna przeprawa nie musi być w całości rozbierana, co spowodowałoby duże utrudnienia w ruchu. W zakres inwestycji wchodzą przebudowy chodników, przyległych murów oporowych, wykonanie nowej jezdni i balustrad. Zakończenie prac planowane jest w październiku.

Dzięki tej inwestycji zwiększy się nośność przeprawy, która będzie dostosowana do poruszania się pojazdów o masie nawet 40 ton (wcześniej 30 ton). Nowa jezdnia, chodniki i balustrady podniosą też estetykę ul. Kościuszki.

Most w liczbach:

  • Koszt inwestycji 1,65 mln zł
  • Gwarancja 5 lat
  • Nowa nośność – 40 ton
  • Natężenia ruchu – ok. 4700 pojazdów na dobę

Czytaj też: Nowe nawierzchnie na wojewódzkich trasach

Zarząd Dróg Wojewódzkich oraz Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego

 

19 lipca 2018 r.