Aktualności

Sekretarz województwa Marek Smoczyk odebrał odnowiony certyfikat podczas spotkania z prezesem PIHZ Certyfikacja Arturem Szwochem; fot. Mikołaj Kuras
Sekretarz województwa Marek Smoczyk odebrał odnowiony certyfikat podczas spotkania z prezesem PIHZ Certyfikacja Arturem Szwochem; fot. Mikołaj Kuras

Doskonalimy się dla Was

Dbając o standard obsługi mieszkańców w naszych biurach, wydziałach i departamentach odnowiliśmy certyfikat zarządzania jakością ISO 9001. Sekretarz województwa Marek Smoczyk odebrał 1 grudnia stosowny dokument podczas spotkania z prezesem PIHZ Certyfikacja Arturem Szwochem.

 

Urząd Marszałkowski posiada taki certyfikat od 2010 roku. Teraz go odnowiliśmy i zaktualizowaliśmy zgodnie nowymi normami w tym zakresie.

 

Posiadanie takiego certyfikatu to gwarancja, że działania pracowników Urzędu Marszałkowskiego wykonywane są sumiennie, sprawnie i z troską o jak najlepsze wypełnianie związanych z tym zobowiązań, na straży których stoją audytorzy systemu, wewnętrzni i zewnętrzni. Obecne nadanie certyfikatu na zgodność z wymaganiami nowej normy PN-EN ISO 9001:2015-10 to dowód, że właściwie wypełniamy służebną rolę wobec społeczności regionu.

 

System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2015-10 oznacza zestaw procesów i procedur, zapewniających odpowiednie, rozsądne podejście do zarządzania organizacją, spójność i wewnętrzne doskonalenie, zapewniające usługi na najwyższym poziomie, spełniające wymagania klientów urzędu.  

 

Dzięki wdrożeniu systemu osiągamy:

  • zrozumienie wymagań klienta – tak, by był zadowolony ze sposobu załatwienia jego sprawy;
  • usprawnienie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, lepsze zrozumienie procesów zachodzących w Urzędzie Marszałkowskim;
  • lepsze zrozumienie wpływu wymagań ustawowych i regulacji wewnętrznych na naszych klientów;
  • uzgodnienie wyraźnego zakresu odpowiedzialności i uprawnień dla całego personelu;
  • usprawnienie wykorzystania czasu i zasobów;
  • zwiększenie spójności i możliwości monitorowania i analizowania świadczonych usług.

 

Urząd Marszałkowski posiada procedurę badania satysfakcji klientów. Każdy odwiedzający nas interesant może wypełnić ankietę badania satysfakcji i wskazać w niej mocne i słabe strony organizacji. W systemie zarządzania jakością zgodnym z normą ISO 9001 ewentualne problemy i błędy traktowane są jako źródło informacji, stanowiące podstawę systematycznego doskonalenia.  

 

Departament Kontroli i Audytu

i Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego

 

1 grudnia 2016 r.

Ostatnia aktualizacja: 2 grudnia 2016 r.

 

Sekretarz województwa Marek Smoczyk odebrał odnowiony certyfikat podczas spotkania z prezesem PIHZ Certyfikacja Arturem Szwochem; fot. Mikołaj KurasSekretarz województwa Marek Smoczyk, prezes PIHZ Certyfikacja Artur Szwoch i Renata Margalska z Departamentu Kontroli i Audytu UM; fot. Mikołaj Kuras