Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych, w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies Dowiedz się więcej na temat polityki cookies
Klikając przycisk „Przejdź dalej” lub zamykając to okno za pomocą przycisku „x” wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej:
Zgadzam się na przechowywanie w urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach dostosowania do potrzeb poprawy bezpieczeństwa, statystycznych i reklamowych. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając z naszych stron bez zmiany tych ustawień wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej na temat ochrony danych osobowych

Zakmnij Zakmnij
Facebook Twitter Youtube Instagram Issuu Flickr

Loading script and Flickr images

Informacje prasowe

Droga wojewódzka Świecie-Tuchola w budowie

Obwodnica Płazowa będzie wkrótce przejezdna, fot. ZDW

Trwa kompleksowa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 240 łączącej Świecie z Tucholą. Częścią inwestycji jest budowa obwodnicy Płazowa w powiecie tucholskim, którą pierwsze samochody będą mogły przejechać już 27 sierpnia. Szereg prac na 240-tce wykonywanych jest na terenie Tucholi. Wzdłuż całej trasy powstaje bezpieczny ciąg pieszo-rowerowy. Podstawowe prace budowlane zakończą się w grudniu.

 

Obwodnica Płazowa to zbudowana od podstaw nowa część drogi wojewódzkiej nr 240 łączącej Tucholę ze Świeciem. Wiele zabudowań przylegało tu bezpośrednio do starej jezdni. By uniknąć znaczącej ingerencji w istniejącą zabudowę, już na etapie projektowania zdecydowano o poprowadzeniu drogi po nowym śladzie. Wytyczono go na południe od miejscowości, przede wszystkim w polach i na nieużytkach. Obwodnica mierzy 2 kilometry. Zbudowane zostaną przy niej oświetlony parking oraz punkt do ważenia pojazdów ciężarowych. Takie miejsca wykorzystywane są przez inspektorów transportu drogowego, którzy starają się wyeliminować z przebudowanych tras przeciążone tiry. Warto dodać, że w ubiegłym roku samorząd województwa przekazał tej służbie dwa komplety przenośnych wag.

 

Skrzyżowania ze starą drogą biegnącą przez Płazowo będą funkcjonalnie rozwiązane i czytelnie oznaczone. Pojazdy skręcające w lewo będą miały wydzielony pas, dzięki czemu nie będą spowalniać ruchu. Po południowej stronie obwodnicy przebiega ciąg pieszo-rowerowy. Po północnej wykonano rowy odwodnieniowe.

 

Otwarcie dla ruchu nowej obwodnicy pozwoli zlecić kolejne prace przy starym przebiegu drogi. Tam również zaplanowaliśmy odnowienie nawierzchni oraz budowę chodników i zatok autobusowych. Autobusy podmiejskie i szkolne nadal mają przejeżdżać przez tę miejscowość. Dobudowane zostaną też chodniki łączące wieś z nowym ciągiem pieszo-rowerowym wzdłuż obwodnicy.

 

Równocześnie wykonywane są prace na innych odcinkach 240-tki. Bardzo duży zakres robót realizowany jest m.in. w Tucholi na ulicy Cegielnianej. Ruch na niej został ograniczony, a pojazdy do 3,5 tony tymczasowo są kierowane przez centrum miasta. Natomiast ciężarówki wyprowadzone zostały na drogę wojewódzką nr 241 i krajowe trasy nr 25 i 22 ( objazd przez Sępólno Krajeńskie i Człuchów). Pozwala to szybciej prowadzić prace. Rozpoczęła się także przebudowa mostu w Rudzkim Młynie. Modernizowany jest także odcinek z Terespola Pomorskiego do węzła na S5. W związku z prowadzonymi robotami na kilku odcinkach ruch odbywa się wahadłowo.

 

Po zakończeniu inwestycji jezdnia na całym odcinku będzie wzmocniona, jej szerokość wyniesie 7 metrów. Rowerzyści i piesi będą mieli do dyspozycji ścieżkę. Separacja pojazdów i innych uczestników  ruchu to najlepszy sposób na zdecydowane ograniczenie liczby wypadków. Inwestycja wiąże się poza tym  z przebudową kilkunastu przepustów, zatok autobusowych, miejsc postojowych i  chodników.

 

Podstawowe prace na trasie nr 240 potrwają do końca roku. Samorząd województwa wyda na tę jedną z największych inwestycji drogowych w regionie 72 mln zł. Realizujemy ją wykorzystując Regionalny Program Operacyjny, czyli środki unijne pozyskane przez Urząd Marszałkowski.

 

Inwestycja w liczbach:

  • koszt: 72 mln zł
  • łączna długość modernizowanych odcinków: 16,5 km
  • długość obwodnicy Płazowa: 1,7 km

 

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy

i Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego

 

9 sierpnia 2018 r.

 

Obwodnica Płazowa będzie wkrótce przejezdna, fot. ZDWObwodnica Płazowa będzie wkrótce przejezdna, fot. ZDWObwodnica Płazowa będzie wkrótce przejezdna, fot. ZDW


AdmirorGallery 5.0.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.
BIP Kujawsko-Pomorskie konstelacje dobrych miejsc