Marka
- Założenia tożsamości marki województwa kujawsko-pomorskiego
(plik do pobrania)
Założenia tożsamości marki województwa zostały opracowane przez zespół naukowców i praktyków z Instytutu Marketingu Miejsc Best Place. Oparto je na wnioskach z cyklu badań, w których wzięli udział przedstawiciele lokalnych samorządów, przedsiębiorców, organizacji pozarządowych i mediów. Przeprowadzono również cykl wywiadów z lokalnymi liderami opinii, prezesami największych firm, instytucji otoczenia biznesu, artystami, naukowcami i kulturoznawcami. O to jak jest postrzeganie województwo zapytano również w badaniu ankietowym prawie tysiąc Polaków, mieszkańców kujawsko-pomorskiego i innych województw.
- Wytyczne dotyczące komunikacji wizualnej marki województwa kujawsko-pomorskiego w działaniach promocyjnych i informacyjnych
(plik do pobrania)
Zgodnie z założeniami tożsamości marki Kujawy i Pomorze to region:
„którego urok małych miejsc daje moc, by osiągać swoje cele. W chwili zatrzymania i wewnętrznej równowagi przychodzi inspiracja, impuls do rozwoju i sukcesu”.
Założenia tożsamości marki zostały przełożone na system identyfikacji wizualnej. Projekt wyszedł spod skrzydeł White Cat Studio, polskiej agencji brandingowej, której dyrektorem kreatywnym jest znany autorytet w dziedzinie designu Michał Łojewski. W studiu powstały m.in. projekty systemów identyfikacji wizualnej dla największych polskich marek, takich jak PKO Bank Polski, PZU, Alior Bank czy Netia. Jest ono laureatem wielu prestiżowych polskich i międzynarodowych nagród w dziedzinie designu.
- Wytyczne dotyczące publikacji znaków promocyjnych Województwa Kujawsko-Pomorskiego
(plik do pobrania)
- Rekomendacje dotyczące stosowania znaków promocyjnych województwa w materiałach instytucji Samorządu Województwa
(plik do pobrania)
- Znak promocyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Składowe znaku
Znak promocyjny województwa jest zbudowany w oparciu o dwie składowe: element stały i elementy dynamiczne.
Element stały – kwadrat, symbolizuje równowagę, spokój, przestrzeń i granice regionu.
Elementy dynamiczne – odzwierciedlają ruch, dynamikę płynącą z regionu, energię wynikającą ze współpracy mieszkańców i samorządów.
Kwadrat jest elementem niezmiennym, natomiast pozostałe elementy dostosowują swoją formę i dynamikę do konkretnych mediów i nośników.
Znaczenie kolorystyki
Kolorystyka dynamicznych elementów została zaczerpnięta z barw występujących w regionalnych strojach ludowych, które w tej formie możemy dostrzec podczas Kujawiaka:
czerwony – barwa aktywizująca, kolor życia, symbolizuje energię, działanie, przygodę, pasję,
niebieski – symbolizuje spokój, stabilność, racjonalność.
Znak podstawowy:
Do pobrania:
Znak poziomy:
Do pobrania:
Znak narożny:
Do pobrania:
W przypadku gdy z przyczyn technologicznych nie ma możliwości stosowania znaku w kolorystyce podstawowej, dopuszcza się stosowanie uproszczonych wersji kolorystycznych.
Wersja czarno-biała
Do pobrania:
Do pobrania:
Wersja monochromatyczna
Do pobrania:
Do pobrania:
Do pobrania:
Do pobrania:
Wersja pantone
Do pobrania:
Do pobrania:
Wszystkie wersje znaku