Nasza marka wśród najlepszych na świecie
Identyfikacja wizualna marki województwa znalazła się w finale ważnego międzynarodowego konkursu branżowego City Nation Place Awards 2018, w którym nagradzane są najbardziej kreatywne i skuteczne strategie z zakresu marketingu miejsca. Zwycięzców poznamy 8 listopada w Londynie.
Kujawsko-pomorskie konkurowało z ponad 100 projektami z całego świata. Konkurs City Nation Place Awards jest organizowany przez londyńską organizację gromadzącą ekspertów zajmujących się promocją krajów, regionów i miast. Celem konkursu jest promocja projektów, kampanii i programów służących podniesieniu jakości życia mieszkańców oraz przyczyniających się do rozwoju gospodarczego.
Logo regionu wraz z systemem identyfikacji wizualnej zostało opracowane w ubiegłym roku. Projekt wyszedł spod skrzydeł White Cat Studio, polskiej agencji brandingowej, której dyrektorem kreatywnym jest znany autorytet w dziedzinie designu Michał Łojewski. W studiu powstały m.in. projekty systemów identyfikacji wizualnej dla największych polskich marek – PKO Bank Polski, PZU, Alior Bank i Netia. Jest ono laureatem wielu prestiżowych polskich i międzynarodowych nagród w dziedzinie designu.
Logo i system identyfikacji wizualnej został opracowany na podstawie założeń tożsamości marki województwa. Oparto je na wnioskach z cyklu badań, w których wzięli udział przedstawiciele lokalnych samorządów, przedsiębiorców, organizacji pozarządowych i mediów. Przeprowadzono również cykl wywiadów z lokalnymi liderami opinii, prezesami największych firm, instytucji otoczenia biznesu, artystami, naukowcami i kulturoznawcami. O to jak jest postrzeganie województwo zapytano również w badaniu ankietowym prawie tysiąc Polaków, mieszkańców kujawsko-pomorskiego i innych województw.
Departament Promocji Urzędu Marszałkowskiego
11 października 2018 r.