Aktualności

Zajęcia w Gimnazjum i Liceum Akademickim w Toruniu, fot. Mikołaj Kuras dla UMWKP
Zajęcia w Gimnazjum i Liceum Akademickim w Toruniu, fot. Mikołaj Kuras dla UMWKP

Lider Edukacji 2017

Doroczne marszałkowskie nagrody dla najlepszych nauczycieli przyznajemy w prestiżowej formule, podkreślającej rangę tego zawodu i wagę związanych z nim zadań.

Doroczne marszałkowskie nagrody dla najlepszych nauczycieli przyznajemy w prestiżowej formule, podkreślającej rangę tego zawodu i wagę związanych z nim zadań. Na kandydatury w konkursie Kujawsko-Pomorski Lider Edukacji 2017 czekamy jeszcze tylko dwa tygodnie (do końca lipca). 

 

– Zależy nam, by ludzie odpowiedzialni za to, co wynoszą ze szkół nasze dzieci, sami wzorowali się na najlepszych. By pedagodzy, którzy pracują z zachowaniem najwyższych standardów, mają na koncie istotne zawodowe dokonania, wprowadzają do szkół autorskie pomysły i innowacyjne metody, dzielą się swoim doświadczeniem z innymi, są aktywni środowiskowo i zachęcający do takiej postawy młodych ludzi, stawali się wzorem dla kolegów. Zależy nam też, by nauczyciele wybitni zostali odpowiednio uhonorowani – tak formułę konkursu precyzował podczas jego pierwszej, ubiegłorocznej edycji marszałek Piotr Całbecki. 

 

Kandydatury mogą zgłaszać podmioty prowadzące szkoły, przedszkola lub inne placówki oświatowe, publiczne i niepubliczne, dyrektorzy tych instytucji, związki zawodowe i organizacje pozarządowe. Osiemnastkę najlepszych w minionym roku szkolnym pedagogów wskaże powołana przez marszałka województwa kapituła konkursowa. Przywilej wyboru z tego grona najlepszego z najlepszych – Kujawsko-Pomorskiego Lidera Edukacji – zachował dla siebie gospodarz regionu. Z tytułem wiąże się okolicznościowa statuetka. Pozostała siedemnastka odbierze równorzędne wyróżnienia, a cała osiemnastka także nagrody finansowe.

 

 

Jako pierwsza tytuł Kujawsko-Pomorskiego Lidera Edukacji otrzymała w ubiegłym roku nauczycielka matematyki z Osielska w powiecie bydgoskim Halina Murawska. – Staram się, aby żaden uczeń nie bał się ani mnie, ani matematyki. Raczej wysoko ustawiam poprzeczkę, ale dostosowuję wymagania do indywidualnych możliwości każdego dziecka. Uczę dzieci o różnym potencjale intelektualnym. Kluczowa jest diagnoza wstępna, którą przeprowadzam na początku każdego roku szkolnego – mówiła w ubiegłorocznym wywiadzie dla naszego portalu.

 

Zobacz też:

 

Beata Krzemińska

rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego

 

22 czerwca 2017 r.

Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2017 r.