Bydgoszcz ma nowy dworzec
Otwarty właśnie nowy dworzec kolejowy w Bydgoszczy i finiszująca modernizacja dworca w Toruniu to początek dokonującej się w Kujawsko-Pomorskiem prawdziwej rewolucji w obsłudze podróżnych. Oba obiekty mają europejski standard właściwy dla XXI wieku. Jeszcze w tym roku zakończą się inwestycje na bydgoskich przystankach Bielawy i Leśna oraz Błonie. Kolejowy pakiet BiT City finiszuje w dobrym stylu.
Do nowoczesnej, obłożonej szklanymi panelami sylwety nowego głównego budynku dworcowego bydgoszczanie zdążyli się już przyzwyczaić. Nikt nie ma wątpliwości, że odpowiadająca potrzebom współczesności przebudowa dworca Bydgoszcz Główna była koniecznością. Będący realizacją odważnej wizji architektonicznej kompleks dworcowy – dwa budynki: nowy i większy z przeszkleniami oraz odbijający się w tych przeszkleniach odrestaurowany XIX-wieczny – należy do najnowocześniejszych w kraju. Inwestycja PKP SA, współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kosztowała 200 milionów złotych
Przedsięwzięcie nie należy do grupy projektów BiT City, ale o jego realizacji przesądził właśnie ten koordynowany przez samorząd województwa pakiet projektów, zakładający rozwój i integrację systemów komunikacji publicznej obu stolic regionu. Pakiet BiT City obejmuje wiele powiązanych ze sobą i uzupełniających się inwestycji – od modernizacji dworców i torowisk poprzez zakup taboru i budowę platform przesiadkowych po stworzenie całkiem nowej linii tramwajowej do bydgoskiej dzielnicy Fordon. Jest unikatowy, łączy kolej i systemy komunikacji publicznej. Wartość wszystkich przedsięwzięć z tej grupy to ponad miliard złotych, wszystkie zostaną zakończone jeszcze w tym roku.
Czytaj też:
- Kolej na dworce i przystanki
- Nowy dworzec dla Włocławka
- Węzeł Toruń Miasto gotowy
- Tramwajem do Fordonu – szybko, wygodnie, już wkrótce
Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego
9 października 2015 r.
ostatnia aktualizacja: 12 października 2015 r.