Sprawy społeczne

Uczestnicy szkolenia „Praca z klientem sprawiającym trudności oraz bezpieczeństwo pracownika socjalnego” wraz z prowadzącym szkolenie Sebastianem Stasiulewiczem w Hotelu Halo w Toruniu, fot. Biuro Wsparcia Rodziny, Przeciwdziałania Przemocy i Uzależnieniom
Uczestnicy szkolenia „Praca z klientem sprawiającym trudności oraz bezpieczeństwo pracownika socjalnego” wraz z prowadzącym szkolenie Sebastianem Stasiulewiczem w Hotelu Halo w Toruniu, fot. Biuro Wsparcia Rodziny, Przeciwdziałania Przemocy i Uzależnieniom

Bezpieczna relacja z klientem sprawiającym trudności

Departament Spraw Społecznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu przeprowadził cykl czterech jednodniowych szkoleń dla pracowników pomocy społecznej pn. „Praca z klientem sprawiającym trudności oraz bezpieczeństwo pracownika socjalnego”.

 

Celem szkolenia było podniesienie kompetencji uczestników w zakresie pracy z klientami sprawiającymi trudności oraz zapewnienie im skutecznych narzędzi do radzenia sobie w wymagających sytuacjach zawodowych. Uczestnicy szkolenia mieli możliwość udoskonalenia umiejętności komunikacyjnych, w tym technik radzenia sobie z manipulacją, agresją oraz konfliktami czy wypracować procedury w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa pracownika.

 

Szkolenia odbyły się:

  • 19 maja w Toruniu w Hotelu Halo (udział wzięli pracownicy z ośrodków pomocy społecznej z Torunia, Golubia-Dobrzynia, Rypina, Chełmna, Chełmży, Czernikowa, Kijewa Królewskiego, Łysomic, Kowalewa Pomorskiego, Lipna, Unisławia i Cekcyna),
  • 20 maja w Bydgoszczy w Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej (obecni byli pracownicy ośrodków pomocy społecznej z Bydgoszczy, Dąbrowy, Solca Kujawskiego, Dąbrowy Chełmińskiej, Dobrcza, Barcina, Sadek, Inowrocławia, Sępólna Krajeńskiego, Sicienka),
  • 21 maja we Włocławku w Centrum Edukacji i Kultury „Zenit” (uczestniczyli pracownicy ośrodków pomocy społecznej z Włocławka, Radziejowa, Boniewa, Dobrego, Bytonia, Nieszawy, Lipna, Bądkowa i Piotrkowa Kujawskiego),
  • 22 maja w Grudziądzu w Marinie Grudziądz (w przedsięwzięciu wzięli udział pracownicy ośrodków pomocy społecznej z Grudziądza, Papowa Biskupiego, Świecia, Dragacza, Bobrowa, Lisewa, Płużnicy, Drzycimia oraz Jeżewa).

 

W czterech edycjach szkoleń wzięło udział 96 osób z całego regionu. Program szkolenia był stały dla wszystkich miejscowości, a zajęcia były realizowane w formie warsztatowej oraz wykładowej z wykorzystaniem dyskusji.

 

Realizatorem szkolenia była firma Centrum terapii i edukacji „PRAXE” specjalizująca się w szkoleniach adresowanych dla pomocy społecznej, a cały cykl poprowadził Sebastian Stasiulewicz – psycholog, superwizor pieczy zastępczej, pedagog, trener, doradca zawodowy, specjalizujący się w szkoleniach dla osób pracujących z rodzinami i dziećmi oraz z trudnym klientem.

 

Opracowanie:

Biuro Wsparcia Rodziny, Przeciwdziałania Przemocy i Uzależnieniom
w Departamencie Spraw Społecznych
maj 2025 rok