Zdrowie

Baner - ster na płodność, logo organizatora oraz urzędowe, utworzone z materiałów otrzymanych od realizatora, autor: Joanna Chaberska

...

„Ster na płodność” to kampania edukacyjna, której celem jest wzrost świadomości prozdrowotnej w zakresie troski o płodność, zdrowie rozrodcze i ginekologiczne dziewcząt oraz kobiet z województwa kujawsko-pomorskiego.

 

Informację o kampanii zamieściliśmy w kwietniu i chcemy Państwu przypomnieć o kolejnych etapach projektu, który jest realizowany przez Nowe Życie Centrum Troski o Płodność
z Bydgoszczy
z środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

 

Centrum we współpracy ze specjalistami mi.in. z dziedziny ginekologii i położnictwa, immunologii, andrologii, psychologii, dietetyki, fizjoterapii oraz uroginekologii, udziela wsparcia parom z problemami płodności od 2018 roku. W Polsce około 1,5-2 mln par doświadcza niepłodności, czyli ok. 20% społeczeństwa w wieku rozrodczym.

 

Działania edukacyjne, które oferuje Nowe Życie Centrum Troski o Płodność skierowane są zarówno do par starających się o dziecko, do dziewczyn wkraczających w wiek dojrzałości jak również do młodych kobiet, które dzięki zaplanowanej profilaktyce zwiększą swoją wiedzę jak uchronić się w przyszłości przed niepłodnością.

 

Kampania oferuje 4 zadania tj.

1) Marzec miesiącem endometriozy – miej świadomość – cykl 6 webinarów
nt. choroby endometriozy, przyczyniającej się w dużym stopniu do niepłodności,

2) Zrozumieć kobietę III edycja – nauka modelu creighton skierowana do 20 kobiet w wieku 18-45 lat – łącznie 100 spotkań,

3) Staje się kobietą – spotkania edukacyjne dla córek i mam skierowane
do nastolatek wchodzących w wiek dojrzewania (8-12 lat),

4) Ster na płodnośc II edycja – cykl 7 webinarów dla kobiet i mężczyzn pragnących zatroszczyć się o swoje zdrowie rozrodcze.

 

W ramach pierwszej części zadania zostało nagranych 6 eksperckich webinarów, których tematem przewodnim jest endometrioza. Zachęcamy do wysłuchania ciekawych wykładów, które przez cały czas są dostępne na stronie realizatora kampanii.

 

Druga część kampanii, która odbyła się w maju, skierowana została do kobiet w wieku 18-45 lat, zainteresowanych nauką MODELU CREIGHTON.

Dla przypomnienia „Model Creighton to nowoczesna, ekologiczna i łatwa w stosowaniu metoda rozpoznawania płodności, nie wymagająca pomiarów temperatury. Pozwala precyzyjne określić czas płodny i niepłodny kobiety jedynie na podstawie oceny śluzu szyjkowego…”.

 

Na czerwiec został zaplanowany trzeci etap projektu, który skierowany jest do dziewczynek w wieku 8-12 lat, wkraczających w wiek dojrzewania. Spotkanie, w którym wezmą udział dziewczynki i ich mamy zaplanowano na 26 czerwca br. o godzinie 16.30 w Centrum Nowe Życie w Bydgoszczy. Jak się okazało ta część pilotażowa projektu cieszy się dużym zainteresowaniem. Wiedza jaka zostanie przekazana młodym uczestniczkom pozwoli z pewnością zrozumieć zachodzące przemiany w ich ciele i nastawić się do nich pozytywnie. Każda dziewczynka podczas spotkania otrzyma kosmetyczkę i książeczkę edukacyjną, (plakat do pobrania).

 

Zapraszamy do udziału w kampanii oraz wszystkich zainteresowanych tematem płodności odsyłamy na stronę internetową realizatora kampanii Nowe Życie Centrum Troski o Płodność www.nowe-zycie.pl