Promocja Województwa

Logotyp "Bądź solidarny! Bądź covidarny"

Bądź solidarny, bądź COVIDARNY!

Urząd Marszałkowski województwa kujawsko-pomorskiego rozpoczyna kampanię edukacyjną „Bądź solidarny, bądź COVIDARNY!”. Jej organizatorzy chcą uświadomić konsumentom jak ważne jest dzisiaj wspieranie rodzimych firm. Chodzi o to, aby ludzie podejmujący decyzje o zakupach wybierali lokalne sklepy i punkty usługowe, a nie kupowali w Internecie czy w dużych sieciach handlowych. Kampania to element działań w ramach marszałkowskiego pakietu antykryzysowego finansowanego z funduszy europejskich. Pakiet ten jest samorządowym wojewódzkim programem przeciwdziałania Covid-19 oraz łagodzenia skutków epidemii w sferze społecznej i w gospodarce. Z budżetem 910 milionów złotych pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego stanowi realną pomoc dla instytucji służby zdrowia, ośrodków wsparcia społecznego i firm w czasie pandemii.

 

Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego już w ubiegłym roku zainicjował akcję pomocy w formie grantów dla mikro- i małych przedsiębiorstw z branży gastronomicznej oraz fitness, finansowanej ze środków europejskich. Rozpoczęto przyznawanie grantów na ten cel. Mając na względzie sytuację firm i ich pracowników, biorąc pod uwagę zagrożenia egzystencjalne wielu rodzin, zdecydowaliśmy się wyjść naprzeciw sygnalizowanym przez te środowiska oczekiwaniom – mówi marszałek województwa Piotr Całbecki. Umowy grantowe podpisało prawie pół tysiąca przedsiębiorców z Pomorza i Kujaw.

 

 

Teraz przyszedł czas na kampanię edukacyjną, która ma wspierać akcję pomocy finansowej. W jaki sposób? Jeśli wiązanka okolicznościowa, to tylko od pani Uli z kwiaciarni zza rogu. Za to serwis roweru przed sezonem zrobi niezawodny pan Romek. Świeże pieczywo wypiekane na miejscu? U Nowaków, zawsze! Podobnie z siłowniami, klubami fitness i restauracjami – mówi Edyta Macieja-Morzuch – Dyrektor Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu, który koordynuje realizację projektu. Wystarczy, że trochę zmienimy swoje nawyki i zamiast kupować w sieciach handlowych lub w Internecie będziemy robić to samo, ale u siebie, na swojej ulicy – dodaje Edyta Macieja-Morzuch.

 

Pomysł na hasło kampanii zrodził się podczas rozmów z właścicielami klubów fitness i punktów gastronomicznych. W ich trakcie często używano słowa solidarność. Wszystkim Polakom kojarzy się ono z czymś pozytywnym. Jak twierdzą organizatorzy kampanii, wystarczyło skojarzyć słowo „solidarność” z nowym słowem, które zagościło w naszym języku i tak właśnie powstała „covidarność”. Chcemy, aby ludzi byli covidarni, czyli wspierali swoich sąsiadów, robili u nich zakupy i korzystali z ich usług – podsumowuje marszałek Piotr Całbecki. Kampania „Bądź solidarny, bądź COVIDARNY!” finansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Akcja zakończy się 8 marca. Organizatorzy przewidują, że z jej przekazem dotrą do co najmniej miliona mieszkańców regionu.

 

Departament Promocji

1 lutego 2021 r.

Belka - logotypy