Upominki z Ciechocinka pod choinkę
Wiodącym profilem działalności Uzdrowiska Ciechocinek SA (powiat aleksandrowski), które jest instytucją samorządu województwa, jest lecznictwo uzdrowiskowe. Ponadto Zakłady Produkcji Zdrojowej, działające w ramach Uzdrowiska, w swojej ofercie mają szeroki asortyment. Można wybierać spośród kremów, balsamów, żeli, szamponów i odżywek do włosów, a także zakupić wysoko mineralizowaną wodę zdrojową i soki. Kosmetyki z ciechocińską solą warzoną, naturalnymi ekstraktami, olejami i wodą mineralną polecają się na świąteczne prezenty.
– Chcemy by Ciechocinek, jedno z najsławniejszych polskich uzdrowisk, był miejscem gdzie mieszkańcy i nasi goście mogą spędzać czas w wyjątkowym otoczeniu, korzystając z dobrodziejstw zdrowotnych solanki – podkreśla gospodarz województwa Piotr Całbecki.
„Krystynka” to najpopularniejszy ciechociński produkt zdrojowy, jest zarazem jedną z najdłużej znajdujących się na rynku wód mineralnych. Jej produkcję zapoczątkowano w Uzdrowisku Ciechocinek już w 1902 roku. Jest to woda o wysokiej zawartości minerałów, lekko słonawa, filtrowana na odżelaziaczach. Doskonale nadaje się do uzupełniania soli mineralnych wydalanych z organizmu. Wykorzystywana jest do produkcji kosmetyków, ale także sprzedawana w butelkach jako napój. W tym roku wyprodukowano blisko 9 mln wody i napojów w butelkach szklanych oraz ponad 1 mln w butelkach z tworzywa sztucznego.
Kosmetyki i napoje można zakupić w sklepie internetowym.
Uzdrowisko Ciechocinek, przejęte przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego w 2012 roku, jest zarządcą słynnej fontanny „Grzybek”, unikatowych trzech tężni solankowych oraz Warzelni Soli z otwartym muzeum. W czterech obiektach sanatoryjnych realizowane są pobyty lecznicze, hotelowe, wypoczynkowe, weekendowe oraz programy tematyczne: odchudzające oraz profilaktyczno-lecznicze związane z wadami kręgosłupa, cukrzycą oraz otyłością. Są to Szpital Uzdrowiskowy nr 4 „Dom Zdrojowy”, Łazienki Uzdrowiskowe nr 1, Sanatorium Uzdrowiskowe nr 6 Grażyna i Dziecięcy Szpital Uzdrowiskowy nr 3 im. dra Markiewicza.
Uzdrowisko Ciechocinek w liczbach:
- Muzeum Warzelni Soli i Lecznictwa Uzdrowiskowego odwiedza średnio 25 tysięcy osób rocznie, w tym 1500 osób w ramach zwiedzania grupowego. Liczba ta z roku na rok rośnie
- obiekty sanatoryjne Uzdrowiska Ciechocinek odwiedziło w roku bieżącym już niemal 13 tysięcy osób, zarówno w ramach pobytów stacjonarnych, jak i ambulatoryjnych
- w tym roku z kuracji w Uzdrowisku skorzystało o 25% więcej dzieci, niż w roku ubiegłym
- tegoroczni goście komercyjni Uzdrowiska Ciechocinek SA stanowią już ponad 25% wszystkich pobytów, to ponad 7,6% więcej niż w 2019 r.
- ponad 63% naszych gości prywatnych korzysta z dłuższych pobytów, trwających od 7 do 14 dni
- największą popularnością cieszą się pobyty lecznicze z zabiegami i opieką medyczną – korzysta z niej ponad 60% osób prywatnych
Beata Krzemińska
rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego
1 grudnia 2022 r.