Nasze kampanie społeczne nagrodzone!
Pomoc ofiarom przemocy psychicznej, internetowa walka z pandemią i promocja regionu w Dubaju – działania promocyjne samorządu województwa kujawsko-pomorskiego zostały docenione i nagrodzone w konkursach „Samorządowy lider komunikacji i promocji” oraz „Kryształy PR-u”.
Redakcja Dziennika „Gazeta Prawna” już po raz trzeci zorganizowała konkurs „Samorządowy lider komunikacji i promocji”. Do udziału zaproszono samorządy wszystkich szczebli, które mogły zgłaszać projekty komunikacyjne zrealizowane w 2021 roku. Oceniana była przede wszystkim pomysłowość i osiągnięte efekty.
Na facebookowym profilu „Kujawsko-pomorskie Lubię tu być” w ramach projektu „Pandemia przemocy” działał chatbot, czyli specjalistyczne oprogramowanie imitujące rozmowę za pomocą sztucznej inteligencji. Ponadto stworzono animowane spoty informacyjne, krótkie klipy z wypowiedziami ekspertów i ofiar przemocy, plakaty i infografiki. Kampania informowała o rodzajach przemocy, wskazywała w jaki sposób na nią reagować, a także gdzie szukać pomocy w sytuacji utrudnionego dostępu do specjalistów i odpowiednich instytucji. Projekt został zrealizowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.
Spot Pandemia przemocy – przemoc psychiczna
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zdobył pierwszą nagrodę w ogólnopolskim konkursie Kryształy PR-u w kategorii „Najlepsza kampania informacyjno-promocyjna związana z pandemią Covid-19”. To jedna z najważniejszych nagród marketingowych dla samorządów w Polsce.
W ramach kujawsko-pomorskiego marszałkowskiego pakietu antykryzysowego realizowaliśmy kampanie na kilku płaszczyznach. COMPAS, czyli Covidowy Omnibus i Mapa Pomocowych Akcji Specjalnych, to chatbot w aplikacji Messenger, który pomagał przedsiębiorcom z regionu znaleźć informacje o lokalnych i ogólnopolskich programach i instytucjach oferujących wsparcie. Ponadto można było otrzymać porady dotyczące sposobów chronienia się przed zakażeniem koronawirusem oraz wsparcie psychologiczne. Odbiorcy otrzymywali informacje w formie krótkich filmików, animacji i infografik. Działała także infolinia oraz poradnia internetowa, w ramach których można było skorzystać z profesjonalnej pomocy psychologicznej oraz uzyskać poradę w zakresie chorób zakaźnych i uzależnień. Kolejnym elementem pakietu były spoty promocyjne ośrodków wytchnieniowych i regeneracyjnych dla personelu szpitali. Ostatni z wymienionych – „Najlepiej działamy, gdy działamy razem”– zdobył nagrodę specjalną podczas 16. Festiwalu FilmAT. Przeprowadzone kampanie edukacyjne miały na celu zachęcenie konsumentów do wspierania lokalnych przedsiębiorstw („Bądź solidarny, bądź COVIDARNY!”) oraz zachęcać do szczepień jako najlepszego sposobu walki z pandemią („Rusz na szczepienie – wstrzymaj pandemię”).
Jury doceniło również kampanię promocyjną województwa podczas targów EXPO Dubai 2020, za którą otrzymaliśmy wyróżnienie. Składała się z wystawy „Spokój – Impuls – Moc” nawiązującej do astronomii, natury i Mikołaja Kopernika, był także włocławski fajans i toruńskie pierniki, warsztaty i występy artystyczne. W wystawie i evencie przygotowanym przez samorząd województwa uczestniczyło ponad 35 tys. osób.
Czytaj:
Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego
30 maja 2022 r.