Kujawy – zagłębie srebrnej turystyki
Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna, we współpracy z samorządem województwa i samorządami lokalnymi oraz instytucjami kultury i organizacjami pozarządowymi, przystąpiła do budowy marki turystycznej Kujaw. Projekt strategii promocyjnej, z hasłem promocyjnym „Kujawy – wszystko przed Tobą”, i wynikające z niego rekomendacje zostały zaprezentowane w środę (20 listopada) w Bydgoszczy, podczas spotkania z partnerami.
Dokument powstał pod patronatem marszałka Piotra Całbeckiego, w ramach projektu dofinansowanego z budżetu Ministerstwa Sportu i Turystyki. Jego stworzenie – poprzedzone inwentaryzacją walorów i zasobów turystycznych, audytem potencjału markowego i warsztatami z udziałem kluczowych interesariuszy – powierzono renomowanej krakowskiej agencji marketingowej Locativo, która wcześniej opracowała m.in. koncepcję turystycznego szlaku tematycznego dla Bydgoszczy TeH2O.
Osią projektu strategii i podstawową rekomendacją są Kujawy jako centrum srebrnej turystyki, z ośrodkiem w trójkącie Ciechocinek-Inowrocław-Wieniec Zdrój, w oparciu o istniejącą silną tradycję i solidną infrastrukturę uzdrowiskową. Osoby 50 plus, pokolenie silver tsunami, to coraz większa grupa świadomych konsumentów, dysponujących liczącymi się dochodami, otwartych na nowości, dbających o zdrowie. „Kujawy – wszystko przed Tobą” – tak brzmi adresowane do nich hasło promocyjne. Grupą docelową są dojrzali odbiorcy w kraju i zagranicą, również mieszkańcy naszego województwa
Locativo wymyśliła też dla nas cztery produkty, które powinny uczynić Kujawy bardziej rozpoznawalnym miejscem na mapie – to Święto Kujawskiego Słońca (długi weekend majowy, czas kwitnienia rzepaku), linia produktowa „Kujawski spichlerz”, piknik po kujawsku jako jedna z wizytówek regionu (mapka rekomendowanych miejsc piknikowych plus wypożyczania sprzętu piknikowego) i Przystanek Kujawy (tak będą się nazywać punkty informacji turystycznej z informacją piknikową, wypożyczalniami rowerów i autobusami zabierającymi w objazd po najciekawszych miejscach).
Strategia promocyjna dla Kujaw wpisuje się w naszą kampanię „Kujawsko-pomorskie konstelacje dobrych miejsc”, polegającą na sieciowym budowaniu oferty turystycznej i opowiadaniu o Kujawach i Pomorzu jako regionie, w którym turysta, w najlepszy dla siebie sposób, może skomponować własny szlak, wyznaczony przez interesujące właśnie jego punkty na mapie naszych atrakcji. Urząd Marszałkowski, wspólnie z innymi partnerami kampanii, od lat konsekwentnie angażuje się na rzecz jej realizacji i rozwoju.
Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego
20 listopada 2019 r.
Ostatnia aktualizacja: 21 listopada 2019 r.