XV posiedzenie Rady Konsultacyjnej ds. Ochrony Konsumentów
W dniu 6 sierpnia 2024 r. w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu, przy ul. M.Skłodowskiej-Curie 73, odbyło się XV posiedzenie I kadencji Rady Konsultacyjnej ds. Ochrony Konsumentów przy Marszałku Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Zgodnie z planem pracy Rady Pani Beata Tyburska-Myrta, Kierownik Biura ds. Usług Turystycznych w Departamencie Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, przedstawiła temat dotyczący imprez turystycznych w kontekście naszych praw jako klientów a obowiązków organizatora turystyki. Zagadnienia, które zostały omówione to m.in.: przepisy regulujące działalność organizatora turystyki, obowiązki organizatora turystyki, kiedy może nastąpić zmiana ceny oraz zmiana warunków umowy, gdzie można sprawdzić czy organizator imprezy turystycznej działa legalnie i jest wpisany do rejestrów – Centralnej Ewidencji OT (organizator turystyki) i PUNPUT (przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych) – https://ewidencja.ufg.pl
W drugiej części spotkania członkowie Rady podzielili się swoimi doświadczeniami związanymi z wyjazdami i problemem zniszczonego bagażu. Wyjaśniono, iż w przypadku takiego zdarzenia, roszczenie należy zgłosić niezwłocznie, będąc jeszcze na lotnisku, gdyż wszelkie kwestie związane z utratą czy zniszczeniem bagażu leżą w gestii przewoźnika a nie organizatora imprezy turystycznej. Dyskutowano również nad zasadnością dokupienia indywidualnej polisy ubezpieczeniowej o szerszym zakresie odpowiedzialności i wyższej sumie ubezpieczenia. Zwrócono uwagę na konieczność czytania zapisanych tzw. „małym drukiem” warunków umowy.
Kolejne posiedzenie zaplanowano na wrzesień 2024 r.