Facebook Twitter Youtube Instagram Issuu Flickr
Szukaj

Konkurs na najlepsze atrakcje turystyczne

Żywe Muzeum Piernika w Toruniu otrzymało w ubiegłym roku Złoty Certyfikat POT, fot. Łukasz Piecyk
Żywe Muzeum Piernika w Toruniu otrzymało w ubiegłym roku Złoty Certyfikat POT, fot. Łukasz Piecyk

Jeszcze do piątku (31 sierpnia) można nadsyłać na tegoroczne regionalnego propozycje do tytułu „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT” nadawanego przez Polską Organizację Turystyczną. Koordynatorem etapu regionalnego jest Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna.

 

Celem konkursu jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez kreowanie produktów, które nie tylko wyróżniają się atrakcyjnością turystyczną, ale są też nowatorskie, przyjazne turystom i dające wiele możliwości spędzenia wolnego czasu. Przy ocenie kandydatur brane są pod uwagę m.in. dostępność dla turysty, wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacji w rozwoju produktów. Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej stanowią rekomendację i gwarancję usług na najwyższym poziomie. Podnoszą rangę produktu turystycznego, wzmacniają pozycję w ofertach dla klientów. Odgrywają rolę marketingowego atutu w prowadzonych kampaniach promocyjnych.

 

Certyfikaty POT przyznawane są produktom turystycznym w pięciu kategoriach:

  • wydarzenie cykliczne;
  • pakiet usług turystycznych – Impreza turystyczna;
  • obiekt;
  • szlak;
  • miejsce – obszar.

 

Produkty turystyczne zgłoszone do konkursu ubiegają się o cztery rodzaje Certyfikatów. Najbardziej prestiżowym, którego wybór wzbudza najwięcej emocji jest Złoty Certyfikat, który może otrzymać produkt turystyczny nie wcześniej niż po upływie trzech lat od daty otrzymania Certyfikatu POT. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna o wartości nie niższej niż 100 tys. złotych.

 

Kapituła konkursowa może także wyróżnić Certyfikatem Specjalnym produkty turystyczne zlokalizowane w małych ośrodkach, posiadające obiecujący potencjał rozwojowy. Głos w konkursie POT mają także użytkownicy sieci i mediów społecznościowych. Tworzą oni co roku rodzaj ogólnopolskiej kapituły konkursowej. Kierując się subiektywną oceną odwiedzanych miejsc i wrażeniami z udziału w wydarzeniach, wybierają jeden produkt nagrodzony Certyfikatem Internautów.

Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostają objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej.

 

Zgłoszenia konkursowe na konkurs.pot.gov.pl/konkurs

 

W ubiegłym roku laureatami konkurs z naszego regionu zostały toruńskie Żywe Muzeum Piernika (Złoty Certyfikat) oraz bydgoskie Muzeum Mydła i Historii Brudu. Laureatami z poprzednich edycji są także: Festyn Archeologiczny w Biskupinie (2004 r.), „Chełmno – miasto zakochanych” (2008 r.), Fort IV „Yorck Żółkiewski” (2009 r.), „Wenecka Noc z Parowozami” (2009 r.), Planetarium im. Władysława Dziewulskiego w Toruniu (2010 r.), „Wyspa Młyńska-Wyspą Kultury” (2012 r.), Bella Skyway Festival (2014 r.),  Muzeum Archeologiczne w Biskupinie (2015 r.) i „Exploseum – wybuchowa historia do odkrycia w Bydgoszczy” (2016 r.).

 

Pełna informacja o konkursie na stronie Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej

 

Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna

I Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego

 

25 lipca 2018 r.

Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2018 r.

Czytaj więcej

© Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Toruń 2014. Wszystkie prawa zastrzeżone