Zdrowie

Baner - Internetowe konto pacjenta, pacjent.gov.pl

Porady lekarskie w czasie epidemii

W sytuacji epidemii  koronawirusa, z którą borykamy się od kilku tygodni bardzo ważne jest pozostanie w domu i załatwianie, jak największej ilości spraw bez wychodzenia. Zachęcamy więc do korzystania z teleporad medycznych umożliwiających kontakt ze specjalistami oraz założenia Internetowego Konta Pacjenta. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom zadbamy o swoje oraz zdrowie najbliższych w czterech ścianach, bez niepotrzebnego narażania się na rozprzestrzenienie się wirusa. Zaletą tego typu rozwiązań jest także ułatwienie izolacji osób, które mogą zarażać czy rozwianie obawy, w przypadku niepewnej sytuacji.

 

Bezpłatna infolinia NFZ pod numerem 800 190 590 czynna jest całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci udzielą pomocy każdemu, kto widzi u siebie niepokojące objawy czy podejrzenie koronawirusa. Konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta mogą również przekazać kontakt do placówki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), która udzieli teleporady medycznej. Poprzez teleporadę można uzyskać różne formy pomocy: zalecenia, e-zwolnienie, e-receptę, sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność. Z Internetowego Konta Pacjenta (IKP) czyli bezpłatnej aplikacji Ministerstwa Zdrowia korzysta już 2 mln osób. Aktywne konto pozwala załatwić wiele spraw związanych z naszym zdrowiem bez wychodzenia z domu. Bez konieczności wizyty w przychodni, po odbyciu teleporady medycznej możemy np. otrzymać e-receptę SMS-em lub e-mailem. Serwis dostępny jest na stronie https://pacjent.gov.pl/. Jedną z opcji IKP jest również możliwość sprawdzenia czy wykupiliśmy wszystkie leki oraz zobaczenie, jakie dawkowanie przepisał nam lekarz.

 

Dla osób, które muszą skorzystać z tradycyjnej porady lekarskiej podajemy odnośnik do aktualnych informacji ze spisem, gdzie można leczyć się w województwie kujawsko-pomorskim -> http://nfz-bydgoszcz.pl/artykul/138/3119/gdzie-sie-leczyc-w-czasie-covid-19

 

Teleporady w województwie kujawsko-pomorskim.

Teleporada – pacjent.gov.pl.