Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych, w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies Dowiedz się więcej na temat polityki cookies
Klikając przycisk „Przejdź dalej” lub zamykając to okno za pomocą przycisku „x” wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej:
Zgadzam się na przechowywanie w urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach dostosowania do potrzeb poprawy bezpieczeństwa, statystycznych i reklamowych. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając z naszych stron bez zmiany tych ustawień wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej na temat ochrony danych osobowych

Zakmnij Zakmnij
Facebook Twitter Youtube Instagram Issuu Flickr

Loading script and Flickr images

Informacje Departamentu

KPCEN w Toruniu rozwija kompetencje cyfrowe nauczycieli w regionie

Logotyp - KPCEN

W ramach projektu „Buduję, koduję, programuję” finansowanego ze środków UE podnosimy kompetencje cyfrowe nauczycieli, a szkoły wyposażamy w sprzęt do nauki i rozwoju uczniów. Na kolejnym etapie projektu od 13 do 16 stycznia 2019 roku w Kobylnikach odbyło się szkolenie stacjonarne dla nauczycieli. To ich druga edycja. Tym razem zajęcia objęły 42 nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej (podzielone na 3 grupy) z powiatu nakielskiego, żnińskiego, mogileńskiego i inowrocławskiego.

 

Szkolenie obejmowało swoim zakresem rozwój kompetencji cyfrowych u nauczycieli oraz zdobywanie wiedzy i umiejętności z zakresu nauczania programowania w klasach I–III szkoły podstawowej. W ramach 4 modułów uczestnicy zostali zapoznani ze znaczeniem algorytmiki, kodowania i programowania w edukacji uczniów i wskazówkami metodycznymi do prowadzenia zajęć z edukacji informatycznej. Zaprezentowane zostały przykłady zabaw i ćwiczeń. Pokazano uczestnikom wybrane typy urządzeń mobilnych, ich obsługę, programy służące edukacji programistycznej i propozycje wykorzystania TIK w różnych formach nauczania. Wspomniano o przestrzeganiu prawa i zasad bezpieczeństwa, posługiwaniu się technologią w sposób odpowiedzialny oraz o budowie i instrukcji obsługi Ozobota. Omówiono również wykorzystanie możliwości gry Scottie Go!, pozwalającej nauczycielom zdobyć umiejętności łączenia gier planszowych z aplikacjami multimedialnymi. Pokazano również możliwości wykorzystania klocków Lego do nauki programowania oraz zaprezentowano środowiska programowania na bazie Scratcha, a także przykładowe elektroniczne zasoby edukacyjne.

 

Teraz przed uczestniczkami kolejny etap. W swoich szkołach będą prowadzić zajęcia z programowania z uczniami. Wykorzystają do tego sprzęt, który otrzymają w ramach projektu (tablety dla nauczycieli, Ozoboty i gry Scottie Go!). Do zrealizowania mają 26 godzin zajęć z uczniami na terenie szkoły oraz 4 godziny poza nią. Zajęcia poza szkołą odbędą się również w ramach projektu. Uczniowie wybiorą się wraz z opiekunami do Akademii Nauki w Toruniu. Po zakończeniu tych zajęć będziemy kontynuować rozwój cyfrowych kompetencji u nauczycieli – otrzymają pomoc w rozwijaniu nauczania programowania i kompetencjach cyfrowych w ramach sieci współpracy.

 

Autorami, a jednocześnie trenerami szkolącymi i wspierającymi nauczycieli są konsultanci KPCEN w Toruniu: Sławomir Żebrowski (dyrektor KPCEN, konsultant ds. doskonalenia kadry kierowniczej), Agnieszka Przybyszewska (wicedyrektor KPCEN, konsultantka ds. matematyki), Marzenna Wierzbicka (kierownik Pracowni Dydaktyki, Doradztwa i Innowacyjnej Edukacji, konsultantka ds. edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej) i Wacław Kozłowski (konsultant ds. edukacji informatycznej).

 

W realizacji projektu dodatkowo pomagają trenerki: Sylwia Gwizdała (nauczyciel Zespołu Szkół w Barcinie) i Małgorzata Pawłowska (nauczycielka Przedszkola Miejskiego nr 12 w Toruniu) oraz Magdalena Bursztyńska (nauczycielka Szkoły Podstawowej nr 1 w Barcinie), Beata Sobczak-Kwiecińska (nauczycielka Szkoły Podstawowej nr 1 w Barcinie), Anna Połom-Pierzchalska (nauczycielka Zespołu Szkół w Łabiszynie). Trenerzy, którzy pracują na co dzień w innych placówkach oświatowych, poza spełnieniem formalnych wymagań odbyli szkolenie trenerskie 11–13 stycznia br., aby rzetelnie i zgodnie z programem wspierać nauczycieli.

 

Agnieszka Przybyszewska, Sławomir Żebrowski

 

Agnieszka Przybyszewska, wicedyrektor KPCEN, podczas szkoleniaBudujemy, kodujemy, programujemyBudujemy, kodujemy, programujemylogo projektuMarzenna Wierzbicka podczas szkolenia nauczycielinauczyciele podczas zajęćnauczyciele poznają grę Scottie go!Sławomir Żebrowski, dyrektor KPCEN prowadzi zajęciaWacław Kozlowski podczas szkolenia nauczycielizajęciazajęcia w ramach projektu

 


AdmirorGallery 5.0.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.
BIP Kujawsko-Pomorskie konstelacje dobrych miejsc