Edukacja

Logo KPSOSW im. J. Korczaka w Toruniu

Bałtyckie wspomnienia Kujawsko-Pomorskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Toruniu

Dzięki hojności sponsorów grupa 10 uczniów SP i G na początku października wyjechała na 5-dniową wycieczkę nad morze do Łeby.

Środkami komunikacji publicznej, czyli pociągiem i autobusem wyruszyliśmy na przygodę nad Bałtyk. Podróż zajęła nam 6 godz. Bez trudu odnaleźliśmy pensjonat, w którym nocowaliśmy. Zaraz po rozpakowaniu poszliśmy na wieczorny spacer przywitać się z morzem, które zrobiło na nas duże wrażenie. Drugiego dnia, podzieleni na grupy, przygotowaliśmy prace projektowe dotyczące atrakcji i miejsc, które chcielibyśmy odwiedzić będąc w Łebie. Projekty dotyczyły Słowińskiego Parku Narodowego i ruchomych wydm, Sea Parku z fokami oraz Skansenu we wsi Słowińskiej w Klukach oraz muzea znajdujące się w Łebie. Tego dnia odwiedziliśmy Muzeum Bursztynu ze smoczą jamą oraz Muzeum Motyli. Wieczorem poszliśmy na spacer nad morze.

W środę udaliśmy się do Sea Parku z fokami do miejscowości Sarbsk, oddalonej ok. 10 km od Łeby. Foki uchatki i foki szare – mieszkanki parku, popisywały się przed nami niesamowitymi umiejętnościami: śpiewały, klaskały, aportowały piłkę, przeskakiwały przez hula-hop, nosiły piłkę na nosie. Obejrzeliśmy film 5D o podwodnych dinozaurach, odbyliśmy spacer po odwróconym do góry dnem wraku statku i rozmowę z małym wielorybkiem Błękitkiem.

Sprzyjająca pogoda towarzyszyła nam podczas długich spacerów. W czwartek wybraliśmy się na ruchome wydmy do Parku. Z Góry Łąckiej na wydmach oglądaliśmy po jednej stronie jezioro Łebsko, po drugiej – Morze Bałtyckie. Tego dnia pobiliśmy rekord – zrobiliśmy 27570 kroków. Wieczorem, mimo ogromnego zmęczenia, poszliśmy pożegnać się z morzem.

Następnego dnia wyruszyliśmy w podróż powrotną do Torunia. Miło było wracać do domów, ale bardzo żal było rozstawać się z morzem. Bardzo chcielibyśmy w przyszłym roku też pojechać nad morze. Dziękujemy naszym sponsorom – AKEAHF Polska!!!

Natomiast w dniach 02.10 – 10.10.2018 roku grupa młodzieży Szkoły Branżowej I Stopnia i Szkoły Przysposabiającej do Pracy odbyła wycieczkę do nadmorskiego Darłówka.

Zamieszkaliśmy w Ośrodku Wczasowo – Kolonijnym „Gniewko”, położonym w samym centrum wsi, 100 metrów od morza, w pobliżu malowniczych klifów oraz duktów sosnowych. Program pobytu pełen atrakcji i wrażeń sprawił, że nikt nie wrócił rozczarowany.

Wszyscy świetnie się bawili podczas rejsu po morzu Bałtyckim, zwiedzania miasta Darłowa i portu w Darłówku, spacerów po plaży w poszukiwaniu „nadmorskich skarbów”, a przede wszystkim pobytu na basenie w Parku Wodnym Jan i na kręgielni.

Największym przebojem okazała się całodzienna wycieczka do wsi Krupy, w której znajduje się Leonardia – Park Edukacji i Rozrywki. Organizowane są tam gry zarówno dla jednej osoby, jak i przeznaczone dla całej grupy. Rywalizacja i ruch na świeżym powietrzu to świetna okazja do aktywnego spędzania czasu z przyjaciółmi.

Wieczory spędzaliśmy najczęściej na tańcach i zabawach, które prowadził wodzirej lub długich spacerach wzdłuż brzegu morza, podczas których mieliśmy okazję kolejny raz zobaczyć bajeczne zachody słońca.

Pobyt nad morzem dał nam okazję nie tylko do tego by wypocząć, ale także by poprawić stan swojego zdrowia, w ramach indywidualnych zabiegów rehabilitacyjnych.

Będziemy tęsknić za słowińską przyrodą, cudownym molem, portem, nadmorskim klimatem, niepowtarzalnym zachodem słońca, szumem morza i jego rozmytymi falami.

Do zobaczenia za rok!

Nad morzem w DarłówkuNauka latania - Wycieczka szkolna - Łeba 2018, fot. Agnieszka Śledź, KP SOSW ToruńPo rejsie w DarłówkuRelaks na ruchomych wydmach - Wycieczka szkolna - Łeba 2018, fot. Agnieszka Śledź, KP SOSW ToruńW objęciach ośmiornicy - Wycieczka szkolna - Łeba 2018, fot. Agnieszka Śledź, KP SOSW ToruńZ nowymi przyjaciółmi -Wycieczka szkolna - Łeba 2018, fot. Agnieszka Śledź, KP SOSW Toruń